Nej, men jeg kan lave en. En sprække ville fungere, men de er erfarringmæssigt svære at fremstille.

Lang metalstang med indskåret slids, sandsynligvis grå, set fra oven i vinkel.

• Synes
tobbbias og 1 anden
  • Laddar…
Hvad er dimensionen på tagbjælkerne? Er det smalle dimensioner, er det svært at indslisse plader. Man kunne også overveje det omvendt iflg. skitsen, at man har dobbelte tagbjælker og stikker ud med en regel, eller et fladstål som bærer pergolaen, som man så blot "klæder ind" med træ.

• Synes
justusandersson
  • Laddar…
Dype slidser er svære at fremstille. Man må save dem i båndsav og hugge det sidste ud. Jeg synes, at begge forslag fra @bossespecial er værd at overveje. Det vigtige er, at pergolakonstruktion er med fra begyndelsen i planerne. En god konstruktion skal kunne ses.

• Synes
bossespecial
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Nej, men jeg kan lave en. En slids skulle fungere, men de er erfaringsmæssigt svære at fremstille.

[billede]
Flot, kan godt lide dette. Et låg ovenpå så udvendigt for fugt?

B bossespecial sagde:
Hvad er dimensionen på tagbjælkerne? Er det smalle dimensioner er det svært at slids ind plader. Man kunne også tænke omvendt ifølge skitsen, at man har dobbelte tagbjælker og stikker en lægte ud, eller en fladstål som bærer pergolaen som man så bare "klæder ind" med træ.
Kender ikke dimensionerne endnu, vi skal begynde at detaljeprojektere snart, så ville være proaktiv med denne del :) Spændvidden er kun mellem 4 m til 4,87 m på denne bygning, så bjælkerne bliver vel ret spinkle.
Bygning med fladt grønt tag og træbeklædning, set fra oven i en 3D-model, med en tilstødende pergola over en gangsti.

Dobbelt tagbjælker er ikke en dårlig idé. Det giver mening, der har vi noget. Tak for godt input folkens! Det værdsættes. Så skal jeg bare komme med noget konstruktivt omkring fugtsikringen til husfirmaet, Justus du var inde på metalplade - en blik ovenpå der hvor bjælken går igennem facaden langs hele taget?

3D-illustration af bygningsstruktur med overligger og lodrette paneler, viser konstruktionsdetaljer af tagbalk for byggeprojekt.

Ja, eller en plade for hver udstikkende pergolaregel.

Fik respons fra hustilvirkeren, at de ville have gjort præcis sådan her, men at de ikke vil påtage sig dette som en del af deres projektering, da det er en risikokonstruktion. Lidt lusket at gå i gang med det bare med håndværkerne, kan jeg føle?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.