Jeg skal bygge et skur på 15kvm og jeg undrer mig over, om jeg kan stille regelstammen direkte på gulvreglerne/bæringen, eller om jeg skal sætte gulvpladen først og så stille det hele på den?

Der ser ud til at være lidt forskellige forslag?

At stille direkte på bæringen:
  • Nemmere og giver mulighed for at sætte ind eller udskifte gulv senere
  • Gulvet kan måske svigte lidt på kortsiden, hvor der ikke er gulvregel. CC=60.

Stille på gulvpladen:
  • Mere stabilt gulv.
  • Større risiko for fugt i gulvet, som ikke kan udskiftes da.

Hvad synes I? Jeg har bygget rammen med bæring/gulvregler allerede. Den står på stolpeholdere på fundamenter, dvs ingen fugt kommer op fra fundamentet. Derefter havde jeg tænkt mig at have lidt grus og plasttæppe på jorden for at forhindre mere fugt.

EDIT: Jeg så Træguidens forslag om at sætte stammen direkte på karmen: http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=4689&contextPage=5946

• Fremstilling af en byggramme til et skur på stolpeholdere, viser opbygning med bærende bjælker og fundament, klart til yderligere konstruktion.
  • Ramme af et træskur på stolpeholdere med en synlig bærende bjælke og spær. Illustrerer en byggekonstruktion med plinte.
Senest redigeret:
Jeg ville have stillet direkte på bæringen. Men læg en regel til efter kortsiden, så du får støtte til gulvet lige før væggen.

Tak for det hurtige svar! Jo, jeg overvejede det. Det kan jeg jo indsætte efterfølgende da.. Jeg har lidt travlt med at få op stome og tag nemlig.

Jeg lagde gulvpladen først, da det gik hurtigst. Jeg måtte dog være ekstra omhyggelig med at dække byggeriet, når det regnede, da spånpladen er lidt mere følsom over for regn end bare en regelstamme.

Sætter du stommen direkte på bærbjælken, skal du nok kortlægge mellem gulvreglarne, så spånpladen får støtte under på alle sider.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.