3,215 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Stom direkte på bæringen eller på gulvplade?
Jeg skal bygge et skur på 15kvm og jeg undrer mig over, om jeg kan stille regelstammen direkte på gulvreglerne/bæringen, eller om jeg skal sætte gulvpladen først og så stille det hele på den?
Der ser ud til at være lidt forskellige forslag?
At stille direkte på bæringen:
Stille på gulvpladen:
Hvad synes I? Jeg har bygget rammen med bæring/gulvregler allerede. Den står på stolpeholdere på fundamenter, dvs ingen fugt kommer op fra fundamentet. Derefter havde jeg tænkt mig at have lidt grus og plasttæppe på jorden for at forhindre mere fugt.
EDIT: Jeg så Træguidens forslag om at sætte stammen direkte på karmen: http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=4689&contextPage=5946
Der ser ud til at være lidt forskellige forslag?
At stille direkte på bæringen:
- Nemmere og giver mulighed for at sætte ind eller udskifte gulv senere
- Gulvet kan måske svigte lidt på kortsiden, hvor der ikke er gulvregel. CC=60.
Stille på gulvpladen:
- Mere stabilt gulv.
- Større risiko for fugt i gulvet, som ikke kan udskiftes da.
Hvad synes I? Jeg har bygget rammen med bæring/gulvregler allerede. Den står på stolpeholdere på fundamenter, dvs ingen fugt kommer op fra fundamentet. Derefter havde jeg tænkt mig at have lidt grus og plasttæppe på jorden for at forhindre mere fugt.
EDIT: Jeg så Træguidens forslag om at sætte stammen direkte på karmen: http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=4689&contextPage=5946
Senest redigeret:
Jeg lagde gulvpladen først, da det gik hurtigst. Jeg måtte dog være ekstra omhyggelig med at dække byggeriet, når det regnede, da spånpladen er lidt mere følsom over for regn end bare en regelstamme.
Sætter du stommen direkte på bærbjælken, skal du nok kortlægge mellem gulvreglarne, så spånpladen får støtte under på alle sider.
Sætter du stommen direkte på bærbjælken, skal du nok kortlægge mellem gulvreglarne, så spånpladen får støtte under på alle sider.
Klik her for at svare