Hej.

Jeg har i længere tid overvejet tre almindeligt forekommende problemer, når det gælder vandbåret gulvvarme til f.eks. badeværelser:

1) God varmefordeling
2) Lav byggehøjde
3) Lav pris

I længere tid har jeg ment, at løsningen med Lewis-plader er en meget god løsning, men efter at have summet omkostningerne for denne kombination, har jeg indset, at punkt 3 er overbelastet.

Jeg ønskede stadig at støbe varmerørene ind, da dette synes at være ideelt for punkt 1, men andre beskrevne støbeteknikker øger vægten og bygger meget i højden, hvilket ikke egner sig til punkt 2.

Løsningen, jeg meget gerne vil høre jeres synspunkter om, beskriver jeg i et billede og håber, at klarheden fremstår efter et øjeblik med den vedhæftede illustration.

Det jeg er mest bekymret for, er det grønt indrammede område, hvor jeg kan ane en vis bekymring for en revnedannelse. Samtidig ser jeg ingen grund til den angivne risiko.

En anden overvejelse er betydningen af at støbe betonen i direkte kontakt med en trærække. Skal trærækken beskyttes?

• Diagram af vandbåren gulvvarmeinstallation med betong, armeringsmatta, varmerør, og balk. Grøn cirkel markerer et område med risiko for sprickdannelse.
Har man problemer med højden for
vandbåret kan man kigge på
Optiheat og der findes sikkert andre
tynde løsninger.
Epscement bruger vi meget på arbejdet.

Mvh Putte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.