Det gamle torp skal have lidt ekstra isolering på væggenes inderside. Jeg har lidt brugt panel, som jeg har tænkt mig at bruge på den nedre del af væggen. For at undgå "støvfælderne" i panelets spor, tænkte jeg på at stille dem på gulvlisten. Gulvlisten bliver altså en del af vægbeklædningen sammen med det stående panel. Tænker jeg rigtigt, at der skal to lægter nede i bunden? En mod gulvet og en i samlingen mellem gulvlisten og panelet. Panelet er 125 cm lange, og den tænkte gulvlist er 15 cm.

Ingen svar på dette, må vel antage at panelsætning nu er helt ude af mode :D

En regel til i skarven bliver godt, gerne en lidt bredere (fx 70 eller 95 bred) så du ikke behøver at sømme så tæt på enden af panelet

Ja, det var en god synspunkt. Man kunne jo reducere den, der ligger mod gulvet til en bræt, så har man ikke mere regel end omtrent som to 45'ere.

Ja, nu har en meter panel sat op, stående på gulvlisten. Brugte dog almindelige 45 x 45 regler, men forborede listen inden sømning. Det, der bliver spændende at fikse, er karme rundt om døre, gulvlisten er 7 mm tykkere end panelet, så det bliver nok at bygge på karmen 7 mm oven for gulvlisten på panelsiden for at få det tæt.

Ja lige ja, det bliver problemer, hvis man vil lægge endnu et gulv ovenpå. Jeg har lagt et nyt trægulv før, så det tager et stykke tid, inden jeg havner der...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.