Hej, ved ikke rigtig hvordan jeg skal gøre for at få dette stabilt, alle tips er velkomne :)

Jeg bygger mellem to soveværelser en garderobevæg med ikea pax garderober + en hvid garderobe som vender mod gangen, de står på en sokkel som er 60 cm bygget af regler 45x70. Vil også lave regler i loftet og rundt hvor jeg kan.

Min tanke er at indramme pax garderoberne så de ser ud som om de er indbygget i væggen, tænkte her at indramme det ved at lægge mdf eller gips ovenpå og rundt om garderoberne, hvad er at foretrække?

Så på bagsiden køre osb plade og skrue ind i garderoberne hvor jeg kan, da det er 3 x 100 cm garderober ved jeg ikke hvor stabilt det bliver? Derefter køre gips på osb pladerne og skrue cc 45 med mindre gips skruer typ 20mm hvis de findes og holder?

Hvordan ville I have gjort i dette tilfælde uden at lave en hel væg?

Taknemmelig for svar.

• Grå IKEA Pax garderober monteret på en træramme mellem to vægge, forventes at blive indbygget. Åben dør til venstre, gulvtæppe ses.
  • Garderobsvæg under konstruktion med MDF-paneler monteret over Pax garderober. Kabelender stikker ud fra bunden.
Eftersom det er to soveværelser bør du have en rigtig væg på bagsiden. Er det en midlertidig løsning, så du tøver med at ændre planløsningen?

S Småbrukaren sagde:
Eftersom det är två sovrum bör du have en riktig væg på bagsiden. Er det en midlertidig løsning, så du tøver med at ændre planløsningen?
Hej, ingen midlertidig løsning, har bare så ont om plads så har svært ved at sætte reglar bagved garderoberne, i så fald havde jeg behøvet at lave om på soklen jeg har bygget, hvor garderoberne står på for at måske kunne få til en væg, men har alligevel svært ved at se, om de vil få plads. Så må jeg tage plads fra dørene, her er et billede til.

• Hvid reol placeret mellem to trædøre med en halvt færdig vægramme over døråbningerne. Begrænset plads til yderligere konstruktion.
Gjorde noget lignende. 2 stk. pax 100cm i den ene retning og 2 stk. pax 60cm i den anden retning. Reglede op og rundt om garderoberne og fastgjorde også i loft/sidovæggene og isolerede rundt. Derefter kun gips på bagsiderne, som blev skruet i stammerne. Lidt besvær da datteren ville have billeder på væggen, da måtte jeg måle lidt for at få billedkrogen i kanten på stammerne ellers ville sømmet havne inde i garderoben.
Vildt stabilt og når man har fyldt tekstil i garderoberne, hører man intet imellem.
Der findes nogle billeder i denne tråd.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-ersaetta-med-ikea-pax.359794/#post-3499654

putte22 putte22 sagde:
Gjorde noget lignende. 2 st pax 100cm den ene vej og 2 st pax 60cm den anden vej. Reglede op rundt om garderoberne og fastgjorde dem også i loft/sidevæggene og isolerede rundt. Så kun gips på bagsiderne. Som blev skruet i stammerne. Lidt bøvl da datteren ville have malerier på væggen, så måtte jeg måle lidt for at få malerkrogen i kanten af stammen, ellers ville sømmet lande inde i garderoben.
Superstabilt, og når man har fyldt på med tekstil i garderoberne, så hører man ikke noget imellem.
Der er nogle billeder i denne tråd.
[link]
ok dejligt tak, brugte du 120 eller 90 cm brede gipsplader på de 100 cm garderoberne bagved?

Gipspladerne sad stadig fast. Da rev ud de gamle masonitgarderoberne. Pladerne holdt sammen af flere lag tapet 😅. Derefter en masse lim på bagsiden af de nye stel og målte og skruede gipsskruer i gavlene på de nye stel.

Dreva alle mellemrum. Selvom der er tøj i garderobene, vil mellemrumene lade lyden trænge igennem. Om så isolering og gips eller OSB og gips er bedst fra en lydmæssig synsvinkel, må nogen anden svare på. Eftersom det er en mindre overflade, bliver ultra board ikke så dyrt, hvis du vil kunne skrue ting op, og den er tungere, så den dæmper sandsynligvis visse lyde bedre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.