Hvor mange cm EPS-beton svarer til 20cm celleplast? Det ville være praktisk at lægge i kælderen, hvis man bryder gulvet op. Findes EPS-beton til køb fra betonbil, eller skal man blande det selv? Er der nogen, der har lagt dette og har nogle erfaringer/refleksioner?
/
M:)

Jeg har indtryk af, at du har brug for 40 cm EPS for at svare til 20 cm cellplast

det var da ikke hvad de sagde på klinker firmaet....er det virkelig sådan?...

Jeg støbte iofs kun et badeværelsesgulv, men det blev blandet i spande præcis som flydespartel. Betonbil? hvor stort skal Du bryde??? :)
40 cm lyder meget, stemmer det virkelig? jeg har maks 8-9 hvor det er tyndest og 20 hvor det er tykkest, varmeste rum i huset som jeg har skrevet tidligere.

var badeværelset i en kælder?....det er der, jeg har tænkt mig at støbe..:)

trojlee sagde:
var badrummet i en källare?....det är där jag har tänkt gjuta..:)
Japp, har beskrivit i en annan tråd som Du borde kunna hitta hur jag gjorde mer exakt men kort så bilade jag upp golvet+ bilade "diken" ner till marken där avloppet drogs, göt EPS på det (rekommenderar 2 omgångar där man fyller dikena första gjutning och lägger en "platta" i andra) sen flytspackel tunt som man fäster golvvärmeslangen på sen flyta igen å så klinkers uppepå. I/runt dikena vart det 20 kanske 30 cm EPS men där jag bara bilade för att få ner nivån klart mindre.

C
EPS-beton, vigtigt. EPS er per definition celleplast, EPS-beton er beton med celleplastkugler blandet i, som jeg har forstået det.

EPS=Ekspanderet PolyStyren = Flamingo.

cheetah1 sagde:
EPS-beton, vigtigt. EPS er per definition celleplast, EPS-beton er beton med celleplastkugler iblandet som jeg har forstået det.

EPS=Ekspanderet PolyStyren = Flamingo.
Så er det, derfor skal man flyde et tyndt lag ovenpå, EPS holder næppe at gå på. Men isolerer som f-n, alle fald hos mig :p

Jan-Å, du lagde ikke noget kapillærbrydende under EPSen, som singel/makadam?

jeppeknaster sagde:
Jan-Å, du la inget kapillärbrytande under EPSen, typ singel/makadam?
Nej, pladen i vores hus er støbt i 2 omgange, ser det ud til, først et lag på jorden, så et lag grov singel (jeg er dårlig til betegnelserne på grus og sådan noget med store sten op til 7-8 cm), så der, hvor der ikke skulle trækkes afløb, brækkede jeg "bare":p det øverste lag væk. Afløbsrørene derimod ligger i princippet på makadam med EPS omkring og ovenpå. Det øverste lag var desuden tykkere midt i rummet end ude ved væggene, det så ud som om første støbning af pladen ikke var lige tyk overalt, derfor blev "pladen" med EPS også tyndere jo tættere på væggen man kom. Men jeg gjorde ikke noget særligt, før EPS-støberen kom, lejede desværre det moment ud, vidste ikke rigtig, hvad EPS var for noget før. Han, der gjorde det, ved sikkert, hvordan man gør, men havde (som udlejede ofte har) for travlt, så jeg måtte justere en del efterfølgende. Men som sagt ikke noget ekstra kapillærbrydende eller andet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.