Hvor mange cm EPS-beton svarer til 20cm celleplast? Det ville være praktisk at lægge i kælderen, hvis man bryder gulvet op. Findes EPS-beton til køb fra betonbil, eller skal man blande det selv? Er der nogen, der har lagt dette og har nogle erfaringer/refleksioner?
/
M
/
M
Jeg støbte iofs kun et badeværelsesgulv, men det blev blandet i spande præcis som flydespartel. Betonbil? hvor stort skal Du bryde??? 
40 cm lyder meget, stemmer det virkelig? jeg har maks 8-9 hvor det er tyndest og 20 hvor det er tykkest, varmeste rum i huset som jeg har skrevet tidligere.
40 cm lyder meget, stemmer det virkelig? jeg har maks 8-9 hvor det er tyndest og 20 hvor det er tykkest, varmeste rum i huset som jeg har skrevet tidligere.
Japp, har beskrivit i en annan tråd som Du borde kunna hitta hur jag gjorde mer exakt men kort så bilade jag upp golvet+ bilade "diken" ner till marken där avloppet drogs, göt EPS på det (rekommenderar 2 omgångar där man fyller dikena första gjutning och lägger en "platta" i andra) sen flytspackel tunt som man fäster golvvärmeslangen på sen flyta igen å så klinkers uppepå. I/runt dikena vart det 20 kanske 30 cm EPS men där jag bara bilade för att få ner nivån klart mindre.trojlee sagde:
Så er det, derfor skal man flyde et tyndt lag ovenpå, EPS holder næppe at gå på. Men isolerer som f-n, alle fald hos migcheetah1 sagde:
Jan-Å, du lagde ikke noget kapillærbrydende under EPSen, som singel/makadam?
Nej, pladen i vores hus er støbt i 2 omgange, ser det ud til, først et lag på jorden, så et lag grov singel (jeg er dårlig til betegnelserne på grus og sådan noget med store sten op til 7-8 cm), så der, hvor der ikke skulle trækkes afløb, brækkede jeg "bare"jeppeknaster sagde:
Klik her for at svare