Rejäl sagde:
Ser du store sprækker i det eller større skader fra mekanisk belastning nu, når de har arbejdet i flere uger på badeværelset?
For hvis du ikke gør det, er der absolut ingen fare, da dette kun er let fyld og ingen konstruktion på nogen måde, men flydespartlingen er det, der vil gøre dit gulv holdbart.
Mindre sprækker ser jeg (se billede lidt længere oppe). Jeg undrer mig over, hvorfor branche-reglerne siger en ting, der ikke behøver at blive fulgt.. Jeg bliver ikke klog på sådan noget 😂

Rejäl sagde:
Ser du store revner i det eller større skader af mekanisk belastning nu når de har arbejdet i flere uger i badeværelset?
For hvis du ikke gør det, så er det absolut ingen fare, da dette kun er letfyldning og ingen konstruktion på nogen måde, flydespartlingen er det, der vil gøre dit gulv holdbart..
En anden ting er, at tømreren har fuget. Men han har fuget dårligt. Her har han for eksempel glemt at fuge helt. Hvorfor fuge, hvis man nu skal sjuske? Hvad gør fuget for en forskel?

• Dårligt udført fugearbejde med manglede fugning mellem væg- og gulvplade, skruer synlige og ingen fuge til stede.
A
M Mjärn sagde:
Mindre sprickor ser jag (se bild lite längre upp). Undrar varför branschreglerna säger en sak som inte behöver följas.. Jag bliver ikke klog på sådan noget 😂
For at de skal kunne stå for produktet..
Men i dit tilfælde er det jo bare fyldning, så jeg kan ikke se, at der skal kunne ske noget efter flydespartlingen..

• Synes
Mjärn
  • Laddar…
A
M Mjärn sagde:
En anden ting er, at tømreren har fuget. Men han har fuget dårligt. Her har han for eksempel glemt at fuge helt. Hvorfor fuge, hvis man nu skal sjuske? Hvad gør fugemassen for en forskel?
At fuge i hjørnet af gulvet gør man, så flydespartlen ikke løber ned i hulrum, er der hul ind under den gipsvæg?

Rejäl sagde:
Fuga i gulvvinklen gør man, så det flydespartel ikke løber ned i hulheder, er der hul ind under den gipsvæg?
Nej ikke hvad jeg kan se!

A
M Mjärn sagde:
Nej ikke hvad jeg kan se!
Derfor har han undladt at fuge der😉
Dine håndværkere ser ud til at have styr på det, har set betydeligt værre, det kan jeg skrive under på😂

• Synes
Rickard.lj og 1 anden
  • Laddar…
De som bliver om eps står længere end 3-6 dage er at de kan sprække, men så kommer armering og i dit tilfælde 4-6 cm fiberarmeret spartel ovenpå dette, de danner en selvbærende konstruktion, støbte eps i fredags og i dag 15 cm, har pumpebil næste tirsdag.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
R Rickard.lj sagde:
De som bliver om eps står længere end 3-6 dage er, at de kan sprække, men så kommer armering og i dit tilfælde 4-6 cm fiberarmeret spartel ovenpå dette, de danner en selvbærende konstruktion, støbte eps i fredags og i dag 15 cm, har pumpebil næste tirsdag
Du støber altså EPS i to omgange? Har du noget imellem lagene eller er det bare at fortsætte?

Jeg overvejer, hvordan man skal gøre, kommer nok ikke udenom at støbe i to omgange og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre med afretningsbaner, vil bygge dem i træ men vil ikke have dem tilbage bagefter.

J jhall sagde:
Så du støber EPS i to omgange? Har du noget imellem lagene, eller er det bare at skyde på?

Jeg overvejer, hvordan man skal gøre det, kommer nok ikke udenom at støbe i to omgange, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre med aftræksbaner, vil bygge dem i træ, men vil ikke beholde dem bagefter.
Nej, kun én gang.

J jhall sagde:
Du støber altså EPS i to omgange? Har du noget imellem lagene eller er det bare at skyde på?

Jeg overvejer, hvordan man skal gøre det, kommer nok ikke udenom at støbe i to omgange, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre med aftræksbaner, vil gerne bygge dem i træ, men vil ikke have dem tilbage bagefter.
Ja, de er absolut ingen fare .. men det øverste lag bør være mindst 5

Fra 12cm til 22cm med eps

• Et nyligt støbt gulv med jævn overflade i et rum, sandsynligvis med EPS-isolering under betonen.
  • Synes
jhall
  • Laddar…
Skulle lige til at skrive at man får ikke eps glat men så kom Rickard.lj og lagde et billede op hvor det så ret glat ud 🙂

Er det fra pumpebil? Så ud som det var ret vådt.

Men uanset hvad så kan du skrue reglar på væggen og hænge en brædde ud så du får den rette højde og træk med den. Gulvet skal jo flydes så en forskel på 1 cm er intet at bekymre sig om, synes jeg. Eller hvis du har en laser kan du sætte den op og tage en skruebrædde som du sætter noget på så du ser højden, et regelstykke som skrues fra undersiden og så markerer du ud på den.

• Synes
  • Haha
Rickard.lj og 1 anden
  • Laddar…
Ja her har jeg haft en nordic 5:5 pumpe, lidt lettere når der skal ud 9 stk paller. Nej ikke vådt, men der bliver lidt forskel i blandingen i pumpe og håndblande sække.

• Synes
nino
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.