13,961 læst ·
42 svar
14k læst
42 svar
Spørgsmål om EPS beton
Mine håndværkere lagde eps-beton for 2 uger siden, og det er ikke primet endnu, så vidt jeg ved. Det står i branche-reglerne, at eps-betonen ikke må ligge åben i mere end 3 døgn. Inden for 3 døgn skal flydespartlet altså på. Det er irriterende, når man som kunde opdager sådanne ting. Håndværkerne kan jo sige hvad som helst for at få en til at tro, at det, der er gjort, stadig er korrekt.
Ts, hvordan er det gået for dig siden 2019, da tråden blev startet?
Renovatør
· Värmland
· 1 175 indlæg
Så sandt, men ingen fare, bare prime ordentligt inden det skal spartles, har de lagt armering endnu?M Mjärn sagde:Mine håndværkere lagde eps-beton for 2 uger siden, og det er ikke primet endnu, så vidt jeg ved. Det står i branchereglerne, at eps-betonen ikke må ligge åben i mere end 3 døgn. Indenfor 3 døgn skal gulvspartlen altså på. Det er irriterende, når man som kunde opdager sådan noget. Håndværkerne kan jo sige hvad som helst for at få én til at tro, at det der er gjort er korrekt alligevel.
Nej bara esp-betong. Tænker at der findes branche-regler af en grund. Måske er det vigtigt at bede gulvlæggeren fugtmåle inden han gør noget. Der er lidt revner her og der, og det føles tørt.R Rickard.lj sagde:
Hvorfor fugtmåle.M Mjärn sagde:
Man primer for at betonen ikke skal tørre for hurtigt da eps beton tørrer hurtigt.
Det bør være tørt. Har det ikke slået sig og føles hult er det nok roligt.
Da bør det være tørt hele vejen ned eftersom man har overskredet tidsgrænsen så meget. Primer skulle man have lagt på fra starten.T TheGame sagde:
Ser du store revner i det eller større skader fra mekanisk belastning nu når de har arbejdet i flere uger på badeværelset? For gør du ikke det, så er det absolut ingen fare, da dette kun er letfyldning og ikke en konstruktion på nogen måde, men flydespartlingen er det, der vil gøre dit gulv holdbart.