Jeg skal lave om taget i badeværelset. Jeg vil have et helt glat loft uden samlinger og tænkte derfor på at sætte gipsplader i loftet. Spørgsmålet er så, om jeg kan sætte vægplader op, eller om jeg skal købe loftgipsplader? Jeg har to almindelige til væg, som er 900x2500, og bruger jeg dem, får jeg kun en tynd samling i midten at spartle ud, eller bliver det forkert.

Mikael_L
Det går udmærket at sætte almindelig gips i loftet.

Skal du regle op inden, glespanela? Du kan glese med cc30 i så fald, hvis du vil være 100% sikker på ikke at få noget hæng i pladerne med tiden.

Mikael_L
Måske er det bedre, at du har to samlinger i loftet. Har du præcis 180 bred, så bør du måske skære den første plade og sætte ikke-medfasede kant mod væg/loftvinklen, så en hel plade og til sidst den resterende halvdel. Det er nemlig lidt mere besværligt at spartle op den medfasede kant, når den ligger mod et hjørne.

Rummet er 1630 bredt så jeg tænkte at kappe begge plader lidt så der bliver en samling i midten.
Kanten mod væggen er ikke så vigtig for der skal nye plader på væggene og derefter fliser. Jeg tænkte at jeg skulle skifte loftet før mureren og tømreren begynder deres arbejde.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.