Fire af otte armeringsnet oppe. Skal også montere en overliggende bræt. Føler mig supertilfreds indtil videre. Købte byggmax 5*2.3 m net for 469 kr stykket og delte dem i tre, så de rækker 21 meter. Billigt og godt!

Armeringsnät monterat vid en trädgård med en överliggande bräda. Grönska och buskar syns i bakgrunden. Person installerer armeringsnet i have ved hus med træer i baggrunden. Diverse værktøj og afklippede grene omkring.
 
  • Synes
13th Marine
  • Laddar…
T
M Mawe85 sagde:
Hej,

Jeg har fået til opgave af konen at bygge et armeringsnethegn, hvor vedbend også kan vokse. Jeg har kigget rundt på nettet efter lidt forskellige løsninger og er kommet frem til, at det bliver allerflottest, hvis man fræser et spor i stolpen, hvor man trykker enden af armeringsnettet ind.

Men så slog tanken mig, er det dumt at fræse i imprægnerede stolper? Tænker at man måske dramatisk sænker levetiden, da råd opstår hurtigere.

Hvordan gjorde I, da I byggede armeringsnethegn?


Billede af tænkt slutresultat:

[billede]
jeg ville også sætte nogle skråstivere, for eksempel på hver anden eller tredje stolpe til jorden. er stolpen rimeligt dimensioneret kan skråstiveren sættes lavere og bliver mere diskret.
Sen har du ikke det tryk, så det fungerer med metpost, mindre arbejde og pris.
 
Senest redigeret:
Så her blev slutresultatet. Er selv ret tilfreds, selvom det ikke er helt lige i alle vinkler pga. buske og andet skrøbel som var i vejen.
Brugt 95mm stolper og 120*28mm som overligger.
En nybygget hegn med træstolper og overliggere i en have, omgivet af buske og et stort træ foran.
 
  • Synes
Jante og 3 andre
  • Laddar…
Sådan gjorde vi:
Havehus og drivhus i en have. Sten, et armeringsnet og planter er synlige. Huller blev boret med en rute som skabelon.

Borede huller og stak ind, en metode jeg ikke kan anbefale.
(brugte en ruta som skabelon, det viser sig at armeringsnettet ikke er så jævnt som man kunne ønske).

Sådan i bakspejlet havde jeg nøjedes med at bore for 3-4 på hver side.
 
13th Marine 13th Marine sagde:
Sådan gjorde vi:
[billede]

Borede huller og stak ind, en metode jeg ikke kan anbefale.
(brugte en rude som skabelon, det viser sig at armeringsnettet ikke er så jævnt som man kunne ønske).

Sådan i bakspejlet havde jeg nøjedes med at bore for 3-4 på hver side.
Vi borede også huller men i overliggeren og opdagede præcis som du, at armeringsnettet ikke var jævnt. Til sidst trak jeg en streg med blyanten for at markere præcis hvor hullet skulle bores, og det blev bedre. Men det tog urimeligt lang tid.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.