Min klodsmajor væltede en spand med cirka to liter vand på loftet i dag. Råspont med "flis" af en slags isolering med isoleringsplader under det og til sidst en slags sort pap, som jeg har forstået skal kunne ånde (altså ingen plastik). Råsponten er vel fastgjort med mange skruer og søm. 60'er hus. Det er jo ikke ligefrem varmt udenfor nu, så jeg ved ikke, hvordan dette vil tørre. Hvad mener I, jeg bør gøre?
 
Fulkemisten
Det tørrer op. Tag det roligt.
 
Lyder som om der er meget, der kan suge fugten op, så det kan tørre op i ro og mag bagefter. Det er vel værre, hvis det løber lige igennem og opløser loftgips eller andet. Så fugten behøver du nok ikke bekymre dig så meget om, mere om der er noget andet, der kan blive ødelagt. Noget elektronik eller el-dåser, der kan blive fyldt med vand, så bør man måske afbryde en sikring. Jordfejlafbryderen kan også slå fra, så der kan blive lidt koldt i huset og/eller varmt i fryseren, så hold øje med det.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.