Jeg er i gang med at gøre orden i garagen.
Har revet 12mm spånplader ned fra indervægge og loft.
Jeg er ved at bygge en luftspalte på 60 mm.
Vægge og loft skal isoleres med cellulose-isolering, hvilket betyder, at ingen dampspærre skal bruges, da det skal kunne ånde.
(Derudover skal temperaturen kun være over frysepunktet - ingen Bahmas) = yderligere grund til ingen dampspærre.
Da jeg ringede til dem, der skal sprøjteisolere, sagde de, at jeg skulle bruge almindelig masonit i stedet for oliehærdet, da den ikke oliehærdede kan ånde bedre.
Nu er mit spørgsmål: Kan jeg bruge de spånplader, der sad på væggene og loftet, eller gør jeg noget dumt da?
Har revet 12mm spånplader ned fra indervægge og loft.
Jeg er ved at bygge en luftspalte på 60 mm.
Vægge og loft skal isoleres med cellulose-isolering, hvilket betyder, at ingen dampspærre skal bruges, da det skal kunne ånde.
(Derudover skal temperaturen kun være over frysepunktet - ingen Bahmas) = yderligere grund til ingen dampspærre.
Da jeg ringede til dem, der skal sprøjteisolere, sagde de, at jeg skulle bruge almindelig masonit i stedet for oliehærdet, da den ikke oliehærdede kan ånde bedre.
Nu er mit spørgsmål: Kan jeg bruge de spånplader, der sad på væggene og loftet, eller gør jeg noget dumt da?
Ville anbefale dig at skifte til OSB plader i væggene de holder helt super til at skrue ting op i, spånplader er ikke holdbare og hvorfor du skal bruge masonit det er for mig en gåde, for det er vel et material som ikke fylder nogen nytte overhovedet! "bygger på fuld tid"
Klik her for at svare