2,980 læst ·
22 svar
3k læst
22 svar
Spærpanel garagetag byggetips
Så forstår jeg. Tak 🙏
Et sidste spørgsmål om plastningen.
Hvis du ser på mit billede over taget, så tænker jeg lidt over, hvordan jeg skal plastre over limtræbjælken i kippen.
Overvejer at lave strimler af plast, der går over limtræet mellem tagspærrene, som man så tapet sammen med plasten fra taget på begge sider af bjælken.
Hvad tænker du?
Hvis du ser på mit billede over taget, så tænker jeg lidt over, hvordan jeg skal plastre over limtræbjælken i kippen.
Overvejer at lave strimler af plast, der går over limtræet mellem tagspærrene, som man så tapet sammen med plasten fra taget på begge sider af bjælken.
Hvad tænker du?
Et tip med cc-målet er også at mærke op og snøre slå alt INDEN plasten. Så er stregerne der, hvor de skal være, og det er bare at køre på derefter!
J jbak sagde:Så forstår jeg. Tak 🙏
Hvis du kigger på mit billede over taget, så overvejer jeg lidt, hvordan jeg skal plastre over limtræsbjælken i rygningen.
Overvejer at lave strimler af plast, der går over limtræet mellem spær, som man så taper sammen med plasten fra taget på begge sider af bjælken.
Vedlægger et billede af, hvordan jeg tænkte, tegnede ind 2 fag, hvor plasten er over limtræsbjælken for derefter at blive tapet sammen med taget på hver side af den.J jbak sagde:Så forstår jeg. Tak 🙏
Hvis du kigger på mit billede over taget, så overvejer jeg lidt, hvordan jeg skal plastre over limtræsbjælken i rygningen.
Overvejer at lave strimler af plast, der går over limtræet mellem spær, som man så taper sammen med plasten fra taget på begge sider af bjælken.
Hvad tror du?
Er dette en god metode for at få det tæt ved tag mod bjælken?
Hvad tror du @Matti_75 ? 🙂

Alt afhænger af, hvordan du har tænkt dig, det skal se ud, når du er færdig.
Skal limtræsbjælken være synlig eller indklædt?
Afhængigt af hvilket, så findes der forskellige metoder. Skal den være synlig, så er dit forslag godt. Sørg bare for at tape tæt med den rigtige tape til formålet, skal den beklædes, kan du plastre rundt om den nedad, så at sige.
Skal limtræsbjælken være synlig eller indklædt?
Afhængigt af hvilket, så findes der forskellige metoder. Skal den være synlig, så er dit forslag godt. Sørg bare for at tape tæt med den rigtige tape til formålet, skal den beklædes, kan du plastre rundt om den nedad, så at sige.
Klik her for at svare