Skal bygge w spær med sømplader og undrer mig om det skal være ankersøm eller ankerskrue til dette?
Jeg har skruer hjemme, men fik en kommentar om at det er bedst med søm, hvilket gjorde mig i tvivl.
Sig til, hvis der behøves tegning. Taknemmelig for hurtigt svar.
Jeg har skruer hjemme, men fik en kommentar om at det er bedst med søm, hvilket gjorde mig i tvivl.
Sig til, hvis der behøves tegning. Taknemmelig for hurtigt svar.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Det er nok mest en smagssag.
Men med ankarskruv vil jeg udstede en advarsel:
Jeg havde ankarskruv fra Biltema, når vi byggede vores garage.
Vi havde tagstolar fra Takstolsfabriken i Nässjö, men fastgjorde dem i bærlinjen med plåtvinklar og Biltemas ankarskruv.
Og en stor del af skruen, måske de fleste, har mistet hovedet siden.
Køb Heco (på Jula) eller Gunnebo i stedet!
Men med ankarskruv vil jeg udstede en advarsel:
Jeg havde ankarskruv fra Biltema, når vi byggede vores garage.
Vi havde tagstolar fra Takstolsfabriken i Nässjö, men fastgjorde dem i bærlinjen med plåtvinklar og Biltemas ankarskruv.
Og en stor del af skruen, måske de fleste, har mistet hovedet siden.
Senest redigeret:
Tak for hurtigt svar!KnockOnWood sagde:
Det är nok mest en smagssag.
Men med ankarskrue vil jeg udstede en advarsel:
Jeg havde ankarskruer fra Biltema, da vi byggede vores garage.
Vi havde spær fra Takstolsfabrikken i Nässjö, men fæstede dem i bærerlinaen med stålvinkler og Biltemas ankarskruer.
Og en stor del af skruerne, måske de fleste, har mistet hovedet siden.
Lyder godt. Skruerne er købt hos xl-bygg, og jeg har nøje forklaret, hvad de er til. Spurgte faktisk, om hovederne nemt knækkede, og han forsikrede, at det var god kvalitet.
at hovederne vrides af kan jo også skyldes, at man har skruetrækkeren i boretilstand og ikke med momentindstilling
kører man med fuld fart, så bliver det et pludseligt stop, når skruen kommer ind til pladen, og en stor belastning på skruehovedet til forskel fra når man skruer i træ
jeg ville have brugt ankarskruv
kører man med fuld fart, så bliver det et pludseligt stop, når skruen kommer ind til pladen, og en stor belastning på skruehovedet til forskel fra når man skruer i træ
Biltemas ankarskruv var i hvert fald værdiløse for nogle år siden og brækkede næsten bare man så på dem. Måske kunne det have været en lille parti som jeg og KnockOnWood lykkedes at komme over eller om det var mere udbredt, ved ikke det dog.T tergo sagde:at hovederne vrides af kan også skyldes, at man har skruetrækkeren i borremodus og ikke med momentindstilling
hvis man kører med fuld fart så bliver det en hård opbremsning når skruen kommer ind i pladen og en stor belastning på skruens hoved i modsætning til når man skruer i træ
t
2016 købte jeg deres ankarskruv... gik ikke at bruge til noget som helst... købte den kun fordi jeg befandt mig i varehuset.. første og eneste gang jeg køber skruer derfra (andre ting er derimod gode!)H hydrolift sagde:
https://www.byggahus.se/forum/threads/ankarskruv-infe-c4-4-8-x-40-mm.329515/
InFe synes flere have haft problemer med. Jeg oplevede, at de ikke "greb lige så godt", som de skruer jeg købte hos XL-byg.
I øvrigt tror jeg, at søm eller skrue går lige op. Derimod skal man ikke anvende almindelige søm eller skruer til sømpladerne.
InFe synes flere have haft problemer med. Jeg oplevede, at de ikke "greb lige så godt", som de skruer jeg købte hos XL-byg.
I øvrigt tror jeg, at søm eller skrue går lige op. Derimod skal man ikke anvende almindelige søm eller skruer til sømpladerne.
Det skal gå op i sidste ende. Ankarspik 4mm er at sidestille med ankarskruv 5mm i hvert fald ifølge beslagstillverkare. Vi brugte ankarspik på alle steder, hvor vi havde to hænder fri og to fødder på jorden. Skruv når man stod på stige 5m oppe, hvor det måske ikke er lige så let at svinge med en hammer.
Klik her for at svare