7,764 læst ·
23 svar
8k læst
23 svar
Sort skimmel eller blåfarvning?
@Staffan2000 synes du jeg skal kommentere? 
Synes det ser ud som blånad. For det er vel fura. Opstår i fura når de har ligget for tæt på hinanden under tørreprocessen. Derfor har man altid strø af gran når man saver fura. Uanset hvad det er, ville jeg aldrig bygge det ind, unødvendigt bare at skulle have tankerne på det senere. Held og lykke.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 indlæg
Hvor mærkeligt, da jeg begyndte med snedkerarbejde, var blåfura til møbler 1000 kr dyrere per kubikmeter end "almindelig fyrretræ"
Protte
Protte
Ja, den skimmelsvamp-hæmmende bestanddel i en masse byggematerialer, fx ekofiber. Men mange imprægnerer råt træ på lofter og andre steder med netop boracell. Tragisk men sandt.Staffan2000 sagde:
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 indlæg
nej jeg synes du skal dele dine fakta i stedet for at sidde og hævde noget, der ikke stemmer. Det er jo næppe sådan, at sådant brænde starter en proces, der gør, at det fortsætter med at mugne derinde. Det tørrer ud og dør, og selvom der findes superfølsomme mennesker, der kan reagere på næsten hvad som helst, er det stadig på de niveauer, at mængden i luften er tusindfold højere end det der alligevel. Så i sidste ende bliver det bare lidt misfarvet brænde, der ikke påvirker noget.Matti_75 sagde:
Eller hvad mener du vil ske?
Klik her for at svare