S Stefan1972 sagde:
og hvad mener du sker så når det er tørt?
Læs om skimmelsvamp så forstår du hvorfor man ikke skal bygge det ind!! Jeg gætter ikke bare når jeg svarer, men jeg tager udgangspunkt i fakta

P
Synes det ser ud som blånad. For det er vel fura. Opstår i fura når de har ligget for tæt på hinanden under tørreprocessen. Derfor har man altid strø af gran når man saver fura. Uanset hvad det er, ville jeg aldrig bygge det ind, unødvendigt bare at skulle have tankerne på det senere. Held og lykke.

Staffans2000
danniee sagde:
@Staffan2000 synes du jeg skal kommentere? :crysmile:
Ja. For pokker. Glem ikke at tage med asbest, Parkslide, gamle lysrør, mundbind og bønder.

Staffan

• Haha
1
  • Laddar…
Er TS bekymret så sprøjt lidt borax, så er det garanteret roligt.

Staffans2000
G guggen sagde:
Är TS orolig så spruta på lite borax så är det garanteret roligt.
Ud af askan, ind i ilden.

"Borax, dinatriumtetraborat, er reproduktionsforstyrrende og klassificeret som udfasningsstof (det har så alvorlige egenskaber, at det ikke bør anvendes)"

• Synes
guggen
  • Laddar…
Hvor mærkeligt, da jeg begyndte med snedkerarbejde, var blåfura til møbler 1000 kr dyrere per kubikmeter end "almindelig fyrretræ"

Protte

• Synes
guggen
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sagde:
Ud af asken, i ilden.

"Borax, dinatriumtetraborat, er reproduktionsforstyrrende og klassificeret som udfasningsstof (det har så alvorlige egenskaber, at det ikke bør anvendes)"
Ja, den skimmelsvamp-hæmmende bestanddel i en masse byggematerialer, fx ekofiber. Men mange imprægnerer råt træ på lofter og andre steder med netop boracell. Tragisk men sandt.

Matti_75 Matti_75 sagde:
Læs om skimmel, så forstår du, hvorfor man ikke skal bygge det ind!! Jeg gætter ikke bare, når jeg svarer, men udgår fra fakta
nej jeg synes du skal dele dine fakta i stedet for at sidde og hævde noget, der ikke stemmer. Det er jo næppe sådan, at sådant brænde starter en proces, der gør, at det fortsætter med at mugne derinde. Det tørrer ud og dør, og selvom der findes superfølsomme mennesker, der kan reagere på næsten hvad som helst, er det stadig på de niveauer, at mængden i luften er tusindfold højere end det der alligevel. Så i sidste ende bliver det bare lidt misfarvet brænde, der ikke påvirker noget.
Eller hvad mener du vil ske?

• Synes
Staffans2000 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.