Mit trædæk, i Sibirisk lærk, bliver sort igen!!
Selvom jeg har prøvet at skrubbe det, slibe det ned, skifte til lærketræolie og tørre overskydende olie af, så vil det sig ikke.
Er der nogen af jer, der formår at holde sit dæk pænt kun gennem "normalt" vedligeholdelse (holde rent og oliere 1-2 gange/år)?
 
Her var det hurtige svar, tak for det.
Jeg skal nok prøve citronsyre/sæbe, nu husker jeg, at man plejer at rengøre båddæk med sådan en blanding. Næste overvejelse er jo, hvordan jeg skal undgå, at det bliver sort igen efter vask og indoliering. Er der nogen, der har en opskrift på en mirakelblanding/forslag til en god olie, jeg synes ikke, Cuprinols lærketræolie virker?
Tak for i dag og godnat.
 
Når jeg hørte det i radioen, mener jeg, at de sagde, at man ikke skulle oliere, kun vaske hver forår :D
 
Smukt grånet bør det blive, hvis man bare vasker. Olie kan man lægge på efter et par år, når dækket har stabiliseret sig og fået den smukke naturfarve. Jeg kiggede forleden dag på de dejlige lange 'sidde'-trapper mod vandet på Bo01 i Malmö - hvad jeg forstår er disse helt ubehandlede og meget fine nu, efter et antal år. Udsat for hårdt slid og såå flotte.
 
Det siges, at tjærolie skal være det bedste. Læs på www.dalfrid.com
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.