Hej

Jeg har beklædt vores sternbræt med samme panel som på væggene, 22x120 enkeltsfas, CC120 mellem spær. Jeg oplever, at det gav et godt resultat.

Snart er det tid til taget i udestuen, og jeg overvejer at bruge præcis samme panel som på sternbrættet, så taget "flyder ud" i uderummet, men med en glasvæg og limtræsbjælke imellem.

Jeg undrer mig, om taget på indersiden bliver stabilt nok, eller om der er for langt imellem?

Hvis jeg ser på monteringsanvisninger for paneler beregnet til indvendige lofter, står der f.eks., at de skal sømmes CC30, men der er det jo tynde ting, vi taler om.

Måske kunne jeg lægge en regel, der hviler oven på væggen, mellem hver spær, hvis jeg skal.

Hvad tror I?

- Og er det fuldstændig vanvittigt at bruge udendørspanel "indendørs"?
Det er jo lidt grovere og mere råt, men vi vil gerne have, at det skal føles som et udemiljø.

Tak for tips!

Mikael_L
22mm tyk panel som "loft" (undertag skal det måske hedde?) bør ikke give nogle større problemer, jeg har sat almindelige facadebrædder 22x145 mod spær cc120, som tag over vores terrasse, jeg mærker ingen ulempe.

Brædderne kan vride sig lidt mere, så hvis det er enkeltfals, er der risiko for, at der bliver lidt varierende sprækker, hvis du er følsom over for dette, skal du måske lave lidt ekstra opregning til cc600, tror jeg.

Ingen problemer med at bruge udendørspanel indendørs, hvis du ønsker det look.
Indendørspanel udendørs kan man derimod passe lidt på med, især hvis det er en eller anden færdigbehandlet historie.

• Synes
tobbew
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.