Hej
Jeg har brug for lidt råd.
Jeg bygger et isoleret attefalshus og har brug for hjælp til den bedste løsning for mit loft.

Jeg vil have så lidt byggehøjde som muligt, da hver eneste højdecentimeter tæller på hemsen. Dette uden at få problemer med "nedbøjning" af isoleringens vægt.

Spær cc120 med isolering og plast.

Dette er de alternativer, jeg har overvejet.
1. Træloft, fer og not 95 eller 120, i tykkelse 25 mm, gulvplanker simpelthen.
2. OSB + gips
3. Gitterpanel cc30 + loftplade 12-15 mm

Andre forslag modtages gerne.
Tak for et godt forum

Jonas

L
1 120 mellem spær går godt bliver stabilt som en hel flade, binder al træ sammen
men vil øge og mindske i bredde om sommeren og vinteren, kan da gå fra hinanden med springer eller gå sammen og ville vride sig ned i samlingerne, taget bliver bølget
2 Nja
3 Er godt, normalt udførende i hus

L Liteavvarje sagde:
1 120 mellem spær går godt, bliver stabilt som en hel plade, binder alt træ sammen
men vil øge og mindske i bredde om sommeren og vinteren, kan så skille sig ad med sprækker eller gå sammen og ville dreje sig ned i samlingerne, taget bliver bølget
2 Nja
3 Er godt, normalt udførelse i hus
Ok, tak
Det hælder mod alternativ 3.
Tror du det er muligt at gå ned i tykkelse på glespanelen til 22mm?

L
Normalt 28 mere at skrue i og mere stabilt mellem spærstykkerne da det er 120 mellem, du mister ikke så meget i lofthøjde (kun 6 mm) og behøver ikke fortryde senere
Med gles kan elektrikeren lægge alle rør og dåser under plastikken mellem glesen, godt med plads

L Liteavvarje sagde:
Normalt 28 mere at skrue i og mere stabilt mellem spærene da der er 120 imellem, du mister ikke så meget i lofthøjde (kun 6 mm) og skal ikke ærgre dig senere.
Med lægter kan elektrikeren lægge alle rør og dåser under plasten mellem lægterne, masser af plads
Tak.
6mm, ja mange bække små på en attefall.

Men jeg er enig, bedre at gøre det rigtigt end at ærgre sig senere.

Reglerne for attefall burde revideres, så man kan få plads til en hems uden at slå knude på sig selv.

Tak for svarene
J

L Liteavvarje sagde:
Normalt 28 mere at skrue i og mere stabilt mellem spærene da der er 120 imellem, du mister ikke så meget i lofthøjde (kun 6 mm) og skal ikke ærgre dig senere.
Med lægter kan elektrikeren lægge alle rør og dåser under plasten mellem lægterne, masser af plads
L Liteavvarje sagde:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.