2,823 læst ·
3 svar
3k læst
3 svar
Dykker 50 mm til at sømme loft på veranda?
Hej! 
Jeg skal færdiggøre min veranda og sætte det op med et hvidmalet loft, og jeg tænker at bruge almindelig råspont. Da det er ulideligt at sømme i hånden op i loftet, overvejer jeg at bruge en sømpistol. Jeg spekulerer på om det fungerer med dyckert 50 mm (de pistoler, der affyrer dyckert, er jo betydeligt billigere end dem, der bruger almindelige trådsøm). Det eneste jeg har tænkt kan ske med dyckert, er at brædderne begynder at "krybe ud"? Jeg har dog ret tæt mellem tagspærene - 600 mm. Hvad synes I - er det ok at gøre det sådan, eller skal det være trådsøm?
Mvh / Magnus
Jeg skal færdiggøre min veranda og sætte det op med et hvidmalet loft, og jeg tænker at bruge almindelig råspont. Da det er ulideligt at sømme i hånden op i loftet, overvejer jeg at bruge en sømpistol. Jeg spekulerer på om det fungerer med dyckert 50 mm (de pistoler, der affyrer dyckert, er jo betydeligt billigere end dem, der bruger almindelige trådsøm). Det eneste jeg har tænkt kan ske med dyckert, er at brædderne begynder at "krybe ud"? Jeg har dog ret tæt mellem tagspærene - 600 mm. Hvad synes I - er det ok at gøre det sådan, eller skal det være trådsøm?
Mvh / Magnus
Jeg kan give bedre svar om nogle år, men jeg kørte med det, da jeg satte råspont. Og det sidder godt endnu i hvert fald. Da skød jeg i 45 graders vinkel, skjult på fjederen.
Min plan er, at hvis det begynder at krybe ud, køre med en større picka og så synligt
Sent from my GT-I9000 using Byggahus
Min plan er, at hvis det begynder at krybe ud, køre med en større picka og så synligt
Har du et bedre svar nu efter nogle år?T Tomas_P sagde:Jeg kan give bedre svar om nogle år, men jeg kørte med det, da jeg satte råspont. Og det sidder godt endnu i hvert fald. Da skød jeg i 45 graders vinkel, skjult på fjederen.
Min plan er, at hvis det begynder at kravle ud, kører jeg med en større picka og så synligt
Jeg har nemlig tænkt mig at gøre det samme til foråret (skyde taget op med dykkere over lille altan)
Klik her for at svare