M
Lexington Lexington sagde:
Vores altan er sømmet (tidligere ejer for mindst 10 år siden) med hvad jeg tror er rustfri riflede søm med bulet hoved, hvis jeg husker rigtigt er de 75 lange. Sidder som hel*ete og har aldrig nogensinde haft brug for at sømme en eneste ned de 6 år vi har boet her. Billedet er taget inde i udestuen, men det er sømmet både ude og inde.

[billede]

Edit: Det er noget lignende dette, men synes hovedet er mere rund
[link]
Svenskt træ anbefaler også rillesøm hvis man ikke vil skrue, men jeg blev ikke så imponeret, da jeg prøvede "panelspik" på panelet, som er ens, fordi det fuldstændigt rev alt i stykker, når man havde brug for at trække det ud. F.eks. når man indså, at man har placeret noget forkert og halvvejs har sømmet det i.

Får bare tilføje til denne tråd, at jeg har haft stor nytte af at have skruet med god rustfri skrue. Dels for at fikse afbrydelse på decklights, dels for at fikse et ventilationsrør fra kælderens vaskerum som ikke kunne forudses, da terrassen blev bygget for nogle år siden.

Så utroligt nemt at blot demontere og genmontere ved behov, helt problemfrit. At det kan være marginalt hurtigere at sømme i stedet for at skrue ved selve byggeriet kan muligvis retfærdiggøres, hvis man er 100% sikker på at det man har monteret aldrig behøver at blive demonteret.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.