Jeg bliver så træt.
Har hyret en tømrer til at beklæde trappen med Lundbergs trapperenoveringskit i eg.

Spalten mellem trin og vangeside er nu 3,5 til 4 mm på hver side.
På Stepkits hjemmeside står der, at man maksimalt må have 1-2 mm spalte.
Lundberg har oplyst telefonisk, at 2 mm er det maksimale, man bør have.

3,5-4 mm lyder måske ikke som meget, men det kan ses ret tydeligt. Der skal selvfølgelig hvid akrylfuge til at skjule lidt, men det bliver stadig ret tykke fuger.

Skal man virkelig gøre alting selv, eller hvad? Det føles så udmattende. Materialet koster 10.000, og så kan tømreren ikke holde en nogenlunde præcision.

Spørgsmålet er, om jeg kan kræve, at tømreren laver det om, eller hvad?

ja, 3-4 mm glippe burde det selvfølgelig ikke blive, burde være ret let at få helt tæt eller omkring 1mm glippe. Ved ikke hvad man kan forlange men 3-4 mm lyder meget for mig også.

Milkshaken
hr du monteringsvejledning på sagen, så bør det ikke være noget problem at få snedkeren til at gøre om.... bare vis det på en sjov måde for ham....
I andet fald kan jo jeg komme og gøre jobbet...:) ALLFIX..... :)

Ja, nu har han fikset det ganske godt. Skiftet de værste trappetrin og fikset det uden diskussion.
Det føles godt, at det ordnede sig, og at jeg kun behøvede at sige til, at jeg ikke var tilfreds. Selvfølgelig kunne nogle trin være bedre, men jeg er ret tilfreds alligevel.

Et trin måtte jeg fikse efter, han var gået i dag, da han ikke havde centreret trappetrinnet, hvilket førte til 0 mm gab i den ene ende og 3-4 i den anden. Mærkeligt!

Så lykkedes det ham i dag at glemme at fjerne et tæppe på gulvet ved trappen og satte trinnet ovenpå tæppet og klemte det fast!! :x Det må han skifte i morgen.

Mit råd er at specificere maks mm gab, når du bestiller trapperenovering.

Man kan mene, at det bør være tilstrækkeligt at følge monteringsvejledningen, når stigen monteres.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.