Hej.
Jeg skal til at bygge en slagport til garagen. Det jeg overvejer, er om bladet vil bukke sig.
Indefra og ud.
Tyndt plyfa.
Mtrl til rammen bliver 45*70 som jeg kløver og genbruger.
Isolering i form af celleplast.
Indbrudsplade 1mm.
Panel som jeg høvler ned.
Sparkeplade.
Eftersom det er forskellige mtrl, undrer jeg mig over, om bladet vil bukke sig.
Er der nogen, der har noget at bidrage med?
Jeg skal til at bygge en slagport til garagen. Det jeg overvejer, er om bladet vil bukke sig.
Indefra og ud.
Tyndt plyfa.
Mtrl til rammen bliver 45*70 som jeg kløver og genbruger.
Isolering i form af celleplast.
Indbrudsplade 1mm.
Panel som jeg høvler ned.
Sparkeplade.
Eftersom det er forskellige mtrl, undrer jeg mig over, om bladet vil bukke sig.
Er der nogen, der har noget at bidrage med?
Det der tror jeg på...glem ikke, at uden fotos uploadet her, så er det aldrig sket...
Jeg som er totalt dårlig til at dokumentere!
Bliver nødt til at forbedre mig så!
Ligger nogle uger fremad i tiden da jeg venter på lidt dele til høvlen. Skal få lidt længere frokostpauser på jobbet ligeså, ikke altid det letteste!
Bliver nødt til at forbedre mig så!
Ligger nogle uger fremad i tiden da jeg venter på lidt dele til høvlen. Skal få lidt længere frokostpauser på jobbet ligeså, ikke altid det letteste!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 indlæg
Måske lave rammen i 50x50x2 firkantrør i stedet? Kræver dog svejsekundskab og udstyr. Fordelen er, at den bliver lettere, stærkere, og at den ikke slår sig. Det bliver også nemt med 50mm frigolit til dette.
I tråden nedenfor beskrives, hvordan man laver en dør, der ikke slår sig. "Byggeren" har lavet store industriport med den metode, som har holdt fint:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/74328-bygga-dorr-som-inte-slar-sig.html
I princippet gør han vel som snickjon er inde på med endevendte kløvede regler.
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/74328-bygga-dorr-som-inte-slar-sig.html
I princippet gør han vel som snickjon er inde på med endevendte kløvede regler.
Svejse kan jeg, har gjort det en del, har desværre ingen svejser. Skal lige tænke over det!Johan Gunverth sagde:
Lad os sige, at rammen laves i 50x50x2, punktsvejser fast indbrudsplade 1 mm, perforeret eller ikke perforeret ved jeg endnu ikke, på ydersiden. Kan man lime panelet fast til pladen?
Hvis jeg borer ud i profilen til låsekassen, skal jeg så svejse en forstærkningsplade fast på indersiden af profilen? Kassen vil ellers kun have 50 mm kant som støtte.
Skal lige overveje det!
Senest redigeret:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 indlæg
Absolut, tror dog ikke finansministeren kan lide mine indkøb!Lostmoose sagde:
Købt plan & ret og spånsuger for 1 uge siden.
Har partneren hjemme med 2 små, ikke alt for mange penge tilbage efter alle regninger og indkøb til huset som renoveres hyppigt.
Svejsen er et værktøj, som jeg har brug for ca. 1 gang/år.
Når man først har den, finder man flere og flere anvendelsesområder.snickjon sagde:Absolut, tror dog ikke finansministeren kan lide mine køb!
Købt høvl & ret og spånsuger for 1 uge siden.
Har kæresten hjemme med 2 små, ikke alt for mange penge tilbage efter alle regninger og indkøb til huset som bliver renoveret hyppigt.
Svejsen er et værktøj som jeg har brug for ca. 1 gang om året.
...var jeg ond nu?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 indlæg
Punkt ikke pladen fast. Med så tynd profil i stålet vil du bøje det p.g.a. varmen og være nødt til at rette op. Lad pladen ligge flydende bag krydsfiner og skrue det sammen med almindelig forsænket gevindpresse.snickjon sagde:Svejse kan jeg, har arbejdet med det en del, har desværre ingen svejser. Skal tænke lidt over det!
Lad os sige, at rammen fremstilles i 50x50x2 punkterer fast indbrudsplade 1 mm, hullet eller uhullet ved jeg endnu ikke, på ydersiden. Fungerer det at lime panelet fast på pladen?
Hvis jeg borer ud i profilen til låsekassen, behøver jeg at svejse en forstærkningsplade fast på indersiden af profilen? Kassen vil ellers kun have 50 mm kant som støtte.
Skal overveje tanken lidt!
Jeg har monteret udenpåliggende Fix-lås til porte inkl. almindelig låsecylinder.
Klik her for at svare