64,080 læst ·
21 svar
64k læst
21 svar
Slå ned stolper til hegn
købte det også nu i dagene men jordankrene har jo en tendens til at blive både skævvredne og ikke rigtig ende der, hvor jeg vil.. men jeg gør det måske bare forkert 
er lige nu i gang med at forsøge at lave en kvadrat, men har ikke helt fået styr på det endnu...
bruger I øjemål for at se, at snoren er lige?
er lige nu i gang med at forsøge at lave en kvadrat, men har ikke helt fået styr på det endnu...
bruger I øjemål for at se, at snoren er lige?
En stram snor kan ikke blive andet end lige...erix0n sagde:købte det også nu i dagene men jordankrene har jo en tendens til at blive både skævvredet og ikke rigtig ende der, hvor jeg vil... men jeg gør det måske bare forkert
er lige nu i gang med at forsøge at lave en kvadrat, men jeg har ikke helt styr på det endnu...
bruger I øjemål til at se, om snoren er lige?
Hvis det er kvadraten, du tænker på, så den får rette vinkler, er krydsmålning en passende metode.
Tænkte bare dele med mig af, hvordan jeg monterede mine jordankre.
Borede et guidehul med et 16mm langt betonbor med borehammeren. Så kan man styre retningen nogenlunde. Så satte jeg ankret ned med håndkraft så langt det gik.
Derefter indstillede jeg borehammeren til mejsling/hammer og satte en fladmejsel i.
Efter det var det bare at drive ankret med borehammeren.
Hvis jorden er hård, kan der være behov for en form for plade i bunden for ikke at splintre ankret i bunden.
Håber det hjælper nogen
Borede et guidehul med et 16mm langt betonbor med borehammeren. Så kan man styre retningen nogenlunde. Så satte jeg ankret ned med håndkraft så langt det gik.
Derefter indstillede jeg borehammeren til mejsling/hammer og satte en fladmejsel i.
Efter det var det bare at drive ankret med borehammeren.
Hvis jorden er hård, kan der være behov for en form for plade i bunden for ikke at splintre ankret i bunden.
Håber det hjælper nogen
Klik her for at svare