3,338 læst ·
14 svar
3k læst
14 svar
Skruen gik i stykker i væggen: hvordan får jeg den ud?
Hej!
Væg: Mursten / puds / fliser. Jeg har boret og sat plugs i og begyndte at skrue skruen i, uden at tænke på, at jeg havde boret til en plug, der er kortere end skruen.
Så jeg skruede skruen i med en skruetrækker, forbi plug og ind i murstensvæggen på maksimal styrke, indtil den knækkede.
Nogle mm stikker ud, og jeg kan få fat i den med en polygrip, men den sidder som et bjerg.
Er der nogen, der har et klogt tip til, hvordan jeg får den ud?
Se billeder.
Taknemmelig for hjælp🙏
Med venlig hilsen,
Idiot
Væg: Mursten / puds / fliser. Jeg har boret og sat plugs i og begyndte at skrue skruen i, uden at tænke på, at jeg havde boret til en plug, der er kortere end skruen.
Så jeg skruede skruen i med en skruetrækker, forbi plug og ind i murstensvæggen på maksimal styrke, indtil den knækkede.
Nogle mm stikker ud, og jeg kan få fat i den med en polygrip, men den sidder som et bjerg.
Er der nogen, der har et klogt tip til, hvordan jeg får den ud?
Se billeder.
Taknemmelig for hjælp🙏
Med venlig hilsen,
Idiot
Bedste svar
Du risikerer selvfølgelig, at skruen knækker igen. Men hvad er alternativet? Det gælder om at få et så godt greb som muligt, så jeg ville nok begynde med at fjerne den del af pluggen, der stikker ud ved skruen, så den ikke er i vejen. Eventuelt file på skruen, så den udstående del bliver mere firkantet. Tag godt fat og forsøg at skrue skruen ud. Ikke trække!
Fandt en på Bauhaus som i beskrivelsen siger, at "De små bøjede kæber gør, at tangen kan klippe på svært tilgængelige steder. Klip mindre stykker ad gangen for bedste resultat."Immobil sagde:
https://www.bauhaus.se/papegojtang-...CR2TYQXGEAQYBiABEgK9L_D_BwE#go-to-description
Men måske roligt?
Tak for svaret forresten.
Tak for tip! God idé at rense og slibe.janwide sagde:
Du risikerer selvfølgelig, at skruen går af igen. Men hvad er alternativet? Det gælder om at få så godt et greb som muligt, så jeg ville nok starte med at rense den del af pluggen, der stikker ud ved skruen, så den ikke er i vejen. Eventuelt file på skruen, så den udstikkende del bliver mere firkantet. Tag godt fat og forsøg at skrue skruen ud. Ikke trække!
Hvad tror du om en svejsetang?Immobil sagde:
https://www.biltema.se/verktyg/svetsning/svetstillbehor/svetstang-6-2000051863
Løst!
Fejlen, jeg lavede, da jeg først forsøgte at fjerne skruen, var, at jeg greb med tangen om ikke kun skruen men også resterne af pluggen, der stak ud. Sådan i bagklogskabens lys føles det jo indlysende☺️
Da jeg skar plugresterne væk og greb om kun skruen og drejede, gik det helt fint.
Tak @Immobil og @janwide !
Fejlen, jeg lavede, da jeg først forsøgte at fjerne skruen, var, at jeg greb med tangen om ikke kun skruen men også resterne af pluggen, der stak ud. Sådan i bagklogskabens lys føles det jo indlysende☺️
Da jeg skar plugresterne væk og greb om kun skruen og drejede, gik det helt fint.
Tak @Immobil og @janwide !
Klik her for at svare