5,367 læst ·
22 svar
5k læst
22 svar
Skør tanke?
Hvordan har du tænkt med faldet? Skal hele gulvet falde mod brøndene, eller skal du have det plant nogle steder? Den nemmeste måde at få faldet til er ved at lægge Combiform, som du kan trække et Cykelstyre mod på højdepunkterne.
Det er tænkt, at faldet rundt om de to brønde indenfor garageportene skal have fald fra 3m frem/bagud og 1,5m side/side for hver brønd, så smeltet sne etc. løber ned i brøndene. I øvrigt glat gulv.
De to mindre brønde ved dørene skal kun have et lokalt fald, så vand man hælder ud etc. løber ned.
Hvad jeg forstår af kombiform, vil den kunne ses på overfladen af betonen, når man er færdig?
De to mindre brønde ved dørene skal kun have et lokalt fald, så vand man hælder ud etc. løber ned.
Hvad jeg forstår af kombiform, vil den kunne ses på overfladen af betonen, når man er færdig?
Man river plastlisten af Combiformen i forbindelse med slibningen og får dermed intet synligt i overfladen. Der kan komme revner der, når betonen tørrer, men det får du uanset. Jeg ville have sat sådan nogle i fugen mellem det flade og faldet. Samt en imellem gulvafløbene, og så trækker du af mod dem og gulvafløbene.
Ja, der er mange fordele, ikke mindst prisen. Omkostning for materialet lander på ca. 50:-/kvm, og derefter holder det lige så længe som pladen, har jeg hørt, for en almindelig hjemme-garage. Alt bliver gjort færdigt i forbindelse med, at man støber pladen, man behøver ikke male eller lægge noget andet på senere.
Her findes en del info
www.[B]modernbetong[/B].se
Jeg er noget træt af dette lige nu. Havde aftalt med en, der skulle støbe min plade med hårdbetong allerede i efteråret, så udsatte og udsatte de det, og pludselig slog kulden til, nu har de lovet og lovet at fikse det, men intet sker.
Så jeg er begyndt at lede efter andre, der kan gøre det, alternativt gøre det selv. Alle er meget optagede nu efter den kolde, kolde vinter. Men jeg ved ikke, nok til at jeg er handy, men en 120kvm plade med et par kælderfald, man vil ikke gerne mislykkes.... Kan man klare dette selv med 3-4 mand, hvis man lejer det rigtige værktøj fra Cramo? Og frem for alt, hvordan gør man? Jeg er jo nødt til at få styr på alle trin og alle tips og tricks først
Her findes en del info
www.[B]modernbetong[/B].se
Jeg er noget træt af dette lige nu. Havde aftalt med en, der skulle støbe min plade med hårdbetong allerede i efteråret, så udsatte og udsatte de det, og pludselig slog kulden til, nu har de lovet og lovet at fikse det, men intet sker.
Så jeg er begyndt at lede efter andre, der kan gøre det, alternativt gøre det selv. Alle er meget optagede nu efter den kolde, kolde vinter. Men jeg ved ikke, nok til at jeg er handy, men en 120kvm plade med et par kælderfald, man vil ikke gerne mislykkes.... Kan man klare dette selv med 3-4 mand, hvis man lejer det rigtige værktøj fra Cramo? Og frem for alt, hvordan gør man? Jeg er jo nødt til at få styr på alle trin og alle tips og tricks først
Klik her for at svare