Hej,
Jeg har et koldlager, der er bygget direkte på jorden. Underlaget i lageret er singel/grus. Væggene er trykimprægneret træ, tag af plade med plastik på undersiden. Der er hul ud i nederkanten mellem underlaget og panelet og i overkanten mellem væg og tag.
Alle stof/træting bliver mugne der. Panelet er dog ikke muggent. Er der nogen måde at undgå, at tingene der bliver muggne? Obs. det er ikke mig, der har bygget det, og jeg lejer kun, så helst ikke alt for store projekter. Mvh Banya203

B Banya203 sagde:
Hej,
Jeg har et koldlagerrum, der er bygget direkte på jorden. Underlaget i lagerrummet er singel/grus. Væggene er trykimprægneret træ, tag af metal med plastik på undersiden. Der er huller ud i nederkanten mellem underlaget og panelet og i overkanten mellem væg og tag.
Alle stof-/trægenstande mugner der. Panelet er dog ikke muggent. Er der nogen måde at få det, der mugner, væk? Obs det er ikke mig, der har bygget det, og jeg lejer kun, så helst ikke alt for store projekter mvh Banya203
Nej, der er ikke nogen måde at forhindre det. Problemet er, at luftfugtigheden der inde bliver den samme som udenfor, hvilket gennemsnitligt er over 90% i sensommeren/vinteren i Sverige. Er det koldt og frostgrader, kan der dog ikke vokse mug. Desværre har der været mangel på frostgrader i den sydlige halvdel af Sverige denne vinter.

• Synes
Banya203
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.