L Liteavvarje sagde:
Glemte skitsen kommer her :confused:
Tak!!

Tak for alle tips! Tog til bræddegården i går, og i min iver savede jeg reglerne lidt for korte. Så mit spørgsmål er som følger, ville det være ok først at skrue en ramme op langs væggene og derefter regle som normalt?

• Diagram af vægramme med placerede reglar i rum, pil indikerer riktig retning for montering.
ikke dårligt at have en ramme, bare flere steder at skyde fast loftlisten i så (om du har tænkt dig at have en loftliste)

• Synes
williamspäron
  • Laddar…
M meckis sagde:
inte fel o ha en ram, bara fler ställen o skjuta fast taklisten i sen (om du ämnar att ha en taklist)
Tak for hurtigt svar!

Hvor meget for korte er de? En 'fuldløsning' kunne være at forskyde hver anden regel mod den respektive væg, så de sidder lidt i zigzag, så at sige. Ulempen bliver, som @meckis nævner, at det bliver sværere at finde det rigtige punkt at fastgøre loftlisten i.

En anden fordel med rammen er, at siderne bliver mere lige. Selv små afvigelser ses ganske tydeligt, når man sætter en liste langs med. Det afhænger lidt af, hvor brede plader du skal have.

Hej, de er ca 13cm for korte. Lyder som at det bliver en ramme :-)

Kør oftest ram af den grund, meget bedre.

Kanon! Nogle tips til passende skruer?

til lægter så almindelig helgjenget forsænket træbygningsskrue måske 70 lang hvis du bruger 28x70. hvis du ikke leder efter stolper. ellers måske 100 lang.

til gips =gipsskrue til enkeltgips og gevind til træ

M meckis sagde:
til lægt så vanlig helgevindet forsænket træbyggeskruv måske 70 lang hvis du kører 28x70. hvis du ikke leder efter regler. ellers måske 100 lang.

til gips =gipsskruv for enkelgips og gevind for træ
Takker!

Et spørgsmål til, lige så godt at benytte lejligheden når alle er så hjælpsomme :-). Ser at der er lidt sprækker mellem skab og væg. Er dette "normalt"? Skal jeg fylde i med nogen type fugeskum?

• Revnet mellem gipsplader og træloft, markeret i rød cirkel; spørger om det skal fyldes med fugeskum.
S
W williamspäron sagde:
Et spørgsmål til, lige så godt at benytte lejligheden, når alle er så hjælpsomme :). Jeg kan se, at der er nogle sprækker mellem dæk og væg. Er dette "normalt"? Skal jeg fylde med nogen form for fugeskum?
har du haft problemer der før?

Nej, ingen problemer så vidt jeg ved (lige købt huset), i almindelige tilfælde er der jo reglar og lister der, så dette ses kun nu, inden jeg skal sætte et nyt loft op.

Senest redigeret:
Du kan jo klemme i lidt latex eller fugeskum, godt hvis du føler, at det trækker.

• Synes
williamspäron
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.