selvfølgelig kan man udtage en molly uden at rive gipsen i stykker, men efter at have boet i en villa med spånpladevægge har jeg lært at sætte pris på dem ;)

Hvis jeg har 12mm gips i dag og skifter til 6mm spån/plyfa + 6mm gips. Hvordan kan det blive dårligere end det jeg har i dag?

P
En molly i 13 mm gips sidder bedre end en skrue i 6 mm plyfa. 6 mm er ikke meget at skrue i, så tunge ting skal du nok fastgøre med molly alligevel.

SteQve: Nu blev jeg nysgerrig. Hvordan demonterer man en Molly uden at gøre skade på gipsen?

P
Bor hul i kraven og tryk resten ind i væggen. Det der bliver tilbage er et 13 mm hul.

Er det små mollys kan man tage og sætte i skruen et par omgange, tryk derefter den ind så langt det går, dvs tryk mollyn tilbage i udgangsposition og derefter trække den ud. Men det kan man kun orke med mindre mollys (ellers kan gipsen give sig). Bore kraven væk går også, hvis man sørger for, at den ikke begynder at dreje i gipsen.

Milkshaken
Molly i al ære, men jeg tænker tilbage på den tid, da rawlnut fandtes.... gummiexpander til alle typer af materiale, endda i vådrum... de var suveræne... undrer mig over, hvor de forsvandt hen...:O

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.