Cheesen Cheesen sagde:
Eftersom jeg alligevel sad og solbadede, tænkte jeg, at jeg ville pille lidt på russerens side... Men om trappen vil fungere, afhænger af bjælkelaget.
[billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede] [billede]

Udsigten fra kontoret...[billede]
Hvilken skøn udsigt! Og mange tak for udregning og afprøvning!

• Synes
Cheesen
  • Laddar…
Udrakte sidder og tegner trapper hele dagen.
Tænkte ikke på, at de kunne være virus, da jeg lagde linket ind
har testet den og den virker ret godt

Et godt alternativ er at indhente tilbud fra trapptillverkare De fleste plejer at sende med en "skitse"
Find gode både udenlandske og svenske

Spartrappe med svingsving i nederste del, trætrappetrin og metalgelænder, vægdekorationer i baggrunden. Låner tråden for et spørgsmål om spartrappen byggera style. Som I kan se på billedet har denne trappe svingen i den nederste del af trappen. Jeg ville have brug for at have svingen i den øvre del af trappen. Tror I, at det ville være muligt at montere trappen sådan? Tak på forhånd.

Cheesen
Z Zingonr1 sagde:
[billede] Låner tråden for et spørgsmål om spartrappen byggera style. Som I kan se på billedet, har denne trappe svingen i den nedre del af trappen. Jeg ville have brug for at have svingen i den øvre del af trappen. Tror I, at det ville være muligt at montere trappen sådan? Tak på forhånd.
Nej, håndlisten kan ikke bøjes. Den trappe er i øvrigt antageligvis ikke godkendt ved nybyggeri, da håndlisten starter for højt op.

Men hvis man sætter rækværket i begyndelsen af trappen? Der er også en kortere rækværk, som man kan købe til og montere i selve svinget deroppe.

Cheesen
Z Zingonr1 sagde:
Men om man sætter håndlederen i begyndelsen af trappen? Der er også en kortere håndleder, som man kan købe til og montere i selve svingen deroppe.
Synes ikke, at den virker specielt sikker. Men tjek endelig med producenten.

• Synes
Zingonr1
  • Laddar…
Z Zingonr1 sagde:
Men om man sätter handledaren i början af trappen? Der findes også en kortere handledare, som man kan købe til og montere i selve svinget deroppe.
Tænk gerne et/to skridt længere frem, hvis en ulykke sker og ambulancepersonale skal hente nogen deroppe med båren.

Forstår din tanke. Men af pladsmæssige årsager kan vi ikke have en meget stor trappe. Og i dag er det kun en "stege", så dette ville være en forbedring. Spørgsmålet er dog stadig, om man kan montere svingen i overdelen i stedet for nederdelen. Men jeg vil prøve at ringe til leverandøren og se, hvad de siger.

Ud fra billedet ser det ud til, at det kan drejes lidt som helst. Leverandøren ved!

• Synes
Zingonr1
  • Laddar…
Mikael_L
Det der er jo ikke en trappe, det er en designet stige! ;)

• Synes
Ingenjören og 1 anden
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L sagde:
Det der er jo ikke en trappe, det er en designet stige! ;)
Hahaha ja men dog pænere end den "stige" vi har i dag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.