6,858 læst ·
25 svar
7k læst
25 svar
Skifte fra U-trappe til L-trappe - kræver det mere plads?
Vi har i dag en U-formet trappe ned til kælderen. For at få plantegningen til at flyde bedre overvejer vi at skifte til en L-trappe, men jeg bliver ikke klog på, om det kræver mere eller mindre plads. I dag føles det som om, man næsten rammer hovedet på de sidste trin.
Gulvhullet er 232*100 cm. Afstanden mellem gulvet på den øverste etage og gulvet på kælderniveau er 250 cm. Jeg vil gerne skifte fra en trappe, der går ned lige og drejer i slutningen. Er der nogen, der kan forklare om det kan lade sig gøre?
Gulvhullet er 232*100 cm. Afstanden mellem gulvet på den øverste etage og gulvet på kælderniveau er 250 cm. Jeg vil gerne skifte fra en trappe, der går ned lige og drejer i slutningen. Er der nogen, der kan forklare om det kan lade sig gøre?
Har du beregnet hvad du får for trinshøjde/trindybde på en trappe i det rum, du har til rådighed?
(Og hvilken afstand du får mellem trappetrin og loft, hvor det bliver kortest)
(Og hvilken afstand du får mellem trappetrin og loft, hvor det bliver kortest)
I en anden tråd var der nogen, der brugte følgende webside til at beregne sin trappe,
http://www.zhitov.ru/sv/
http://www.zhitov.ru/sv/
Er der skråloft eller fuld loftshøjde på overetagen?karin.liten sagde:
Vi har i dag en U-formet trappe ned til kælderen. For at få plantegningen til at flyde bedre overvejer vi at skifte til en L-trappe, men jeg bliver ikke klog på, om det kræver mere eller mindre plads. I dag føles det som om, man næsten slår hovedet på de sidste trappetrin.
Gulvhullet er 232*100 cm. Afstanden mellem gulvet på øvre plan og gulvet på kælderplan er 250 cm. Jeg vil gerne skifte fra en trappe, der går lige ned og drejer til sidst. Er der nogen, der kan forklare, om det kan lade sig gøre?
Hvor slår du hovedet i dag?
@Trollskidan nu var det ikke en lige trappe TS vil bygge men en L-trappe, og jeg har allerede linket til hovedsiden på den website nogle indlæg tidligere.
Edit:
Eftersom du ikke har forklaret noget om linket vil der være flere som overvejer om de overhovedet skal klikke på linket, der findes "folk" som lægger links til "alt muligt" som (kan) sprede virus etc.
Edit:
Eftersom du ikke har forklaret noget om linket vil der være flere som overvejer om de overhovedet skal klikke på linket, der findes "folk" som lægger links til "alt muligt" som (kan) sprede virus etc.
Som jeg sagde, er det bjælkelagets tykkelse sammen med trinets højde, der vil være afgørende. Lad os sige, at bjælkelaget er 30 cm tykt. Så får du 2500-300 mm = 2200 i frihøjde. Hvis du så har det første trin til at røre ved bjælkelagets åbning, vil højden, når du står på første trin minus 2200 mm, være din frihøjde. Lad os sige, at du har en trin højde på 185 mm, så vil du have 2015 mm i frihøjde. Det burde stadig være godkendt frihøjde ned til en kælder, ville jeg spontant mene. Men hvis det først er trin 2, der er ved bjælkelagsåbningens kant, vil frihøjden blive 1830 mm. Det er for lidt!