Vi er ved at skifte vores facade på villaen og to af siderne efterisolerer vi. Vi arbejder på dette selv, og med tanke på sommerens vejr kæmper vi mellem regnbygerne. Isoleringen er opbevaret inde, så den er sikkert tør. Panelet er derimod opbevaret ude i et stort festtelt, så det regner ikke på det, men det føles som om, det alligevel bliver lidt fugtigt af alt nedbør og nu også duggen, der begynder at komme. Lige nu arbejder vi med en gavl, der er i tegl. Og som vi har lavet regler på og nu sætter panel på, altså ingen efterisolering her. Hvor følsomt er det for fugt? Vi har jo en ordentlig luftspalte mellem tegl og panel, så det burde vel tørre uden problemer?

Hvad gælder når vi skal gøre det sidste på den side af huset, der allerede nu er i træ. Der laver vi regler og efterisolerer, inden vi sætter panelet. Hvor stor er risikoen for, at man bygger fugt ind der?

Taknemmelig for svar og meninger

Jeg ville sige, at du imte behøver at bekymre dig overhovedet. Men, vær opmærksom på at have luftspalte bag al panel, det giver et langsigtet godt resultat.

Jo så har vi luftspalte bag al panel. Dejligt, så behøver jeg ikke ligge søvnløs. :-)

Kan lige benytte lejligheden til at spørge om endnu en ting. Ved vinduerne har vi fuget og sat vindueskarme. Sat nye vinduesblikke. Under vinduerne er fugningen ikke dækket af vindueskarme, er det nok at "beskytte" det med vinduesblikket? Hvis man bøjer sig ned og kigger under, kan man jo se fugningen. Kan man virkelig have det sådan, eller skal man dække det med en liste af en slags?

Kan man ikke bøje blekket ned, så sprækken forsvinder? Det er vel ingen større katastrofe, men ikke helt optimalt. Sne kan fyge ind og gøre isoleringen våd. Jeg ville nok forsøge at fikse dette. At flytte foderet op er jo også ret hurtigt gjort.

Sent from my X10i

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.