Som mange andre her har jeg overvejelser om, hvorvidt den væg, jeg skal fjerne, er bærende eller ej. Den del af huset, hvor denne væg står, er i kælderplanet og i en tilbygning af huset lavet midt i 70'erne. Rummet er et badeværelse med en ikke færdiggjort sauna, som vi nu vil tage op for at gøre bryggerset mere funktionelt. Vedhæfter nogle billeder af tegninger og hvordan det ser ud i dag og håber, at nogen klog person kan hjælpe. Væggen er i alt 2,85 m, og vi overvejer at rive 1,85 m, dvs. døren og alt til venstre (set fra badeværelset).

• Plantegning med markeret sektion i rødt, viser en del af huset, muligvis källarplan, med angivet bjelkelag og bjælker, fra byggeprojekt i 70'erne.
  • Kælderrumsplantegning fra 70'erne med væg i tilføjelse, badrum og sauna markeret. Rød firkant fremhæver relevant område for renovering.
  • Byggetegning af kælderplan med bad og sauna; rød markering viser væg på 2,85 m, der ønskes delvist fjernet for at udvide vaskerummet.
  • Vægbillede i kælder med betonblokke, ved siden af en trædørkarm og rør, del af diskussion om bærende vægge i et badeværelse.
  • Badeværelse med flisevæg, bruser og dør indrammet i rødt, indikerer væg der planlægges revet ned for udvidelse af bryggers.
Usædvanligt enkelt spørgsmål og med den rigtige tegning, så spørgsmålet hurtigt kan besvares!
Det blå er ydervæggene og bærende vægge, dermed intet problem at rive det røde ned (ja, bortset fra ydervæggen da):
Plantegning med blå markerede yder- og bærende vægge og rød markering af væg, der kan rives, undtagen ydervæggen.

• Synes
fribygg og 1 anden
  • Laddar…
Tak!! :heart:

Jeg er helt enig med @Anna_H, men vil bare påpege, at den røde firkant er placeret i forskellige positioner på kælderplanen henholdsvis bjælkelagsrepræsentationen. På den senere fejlagtigt.

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Jeg er helt enig med @Anna_H men vil blot påpege, at den røde firkant er placeret i forskellige positioner på kælderplanen henholdsvis bjælkelagsplanen. På sidstnævnte forkert.
Det har du ret i, firkanten er jo midt i hobbyrummet på den tegning! Det burde jeg have set! Uanset hvad går det jo fint der, hvor den skal være også.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.