1,301 læst ·
7 svar
1k læst
7 svar
skal jeg vente med terrassedør eller satse direkte
har 1½ plans villa. med 64 kvadrats garage mod den ene gavl. Er fristet af at sætte en dør, så man kan gå ud på garagetaget. Bygge en flot træterrasse og få verdens udendørsareal mod syd, nok det flotteste sted omkring huset...
Men... i dag er der to vinduer - som er rådnet og taget vand ind. Jeg har fyldt dem med silikone for at vinde lidt tid. Tænkte at hæfte byggeplast over dem for at tage fat i dette senere til foråret..
Men... Anticimex frarådede dette, og nu standses renoveringen inde i huset...
Spørgsmålet er, skal jeg bare købe to vinduer og skifte dem, tjoff tjoff, eller skal jeg være lidt fremadskuende og benytte lejligheden til at skifte til en altandør + et vindue?
I dag er anden etage jo ikke engang isoleret osv., så der er jo et langt stykke, indtil alle planer bliver færdiggjort... tænk hvis alt går galt, og man ikke satser på to boligarealer...
- Men på den anden side kan man jo gå den vej og lave en udendørsområde alligevel...
Men hvordan ville I have gjort?
Men... i dag er der to vinduer - som er rådnet og taget vand ind. Jeg har fyldt dem med silikone for at vinde lidt tid. Tænkte at hæfte byggeplast over dem for at tage fat i dette senere til foråret..
Men... Anticimex frarådede dette, og nu standses renoveringen inde i huset...
Spørgsmålet er, skal jeg bare købe to vinduer og skifte dem, tjoff tjoff, eller skal jeg være lidt fremadskuende og benytte lejligheden til at skifte til en altandør + et vindue?
I dag er anden etage jo ikke engang isoleret osv., så der er jo et langt stykke, indtil alle planer bliver færdiggjort... tænk hvis alt går galt, og man ikke satser på to boligarealer...
- Men på den anden side kan man jo gå den vej og lave en udendørsområde alligevel...
Men hvordan ville I have gjort?
Gør det med det samme, så er det gjort. Når du først vil lave terrasse, så er det mest besværlige overstået. (eller det, der vil fremstå som meget besværligt, når du har renoveret og møbleret rummet, som du nu skal save en væg op i
)
Der er mange, der peger på skanskabyggvaror.se for at have gode vinduer. Desværre tolkede jeg det som, at de ikke havde nogen matchende døre. Eller ja, det er vel ikke så vigtigt, så længe glassene er lige store... men dørene havde jo en dårligere U-værdi, hvilket jeg for så vidt kan forestille mig, at alle har.
Findes der et andet sted, der er velanbefalet ved søgning efter drejevinduer?
Findes der et andet sted, der er velanbefalet ved søgning efter drejevinduer?
så slog det mig... hvis jeg nu sætter en ny fin dør op og luksuspyx, tåler de så at blive sat i et koldt loftsrum, eller vil de hurtigt blive beskadiget?
og i sydvendt position, hvor alt bliver brændt op, bør man så bruge metalbeklædte objekter?
og i sydvendt position, hvor alt bliver brændt op, bør man så bruge metalbeklædte objekter?
Klik her for at svare