Snakkede med en fyr som arbejder her. Han sagde, at det eneste at gøre er at vælge så lige som muligt og skrue sammen så hurtigt som muligt. Alternativt købe tørret træ hos en finsnickare.
Snackede med en fyr der arbejder her. Han sagde at det eneste man kan gøre er at vælge så lige som muligt og skrue dem sammen så hurtigt som muligt. Alternativt købe tørt træ hos en finsnedker.
Som jeg har sagt tidligere. Skrue dem sammen hjælper ikke. Ikke på den måde du skal sammenføje dem.
Det blev i hvert fald ingenting derfra hvor jeg var. Var på to byggemarkeder.
Der var betydeligt større udvalg af reglar der er imprægnerede. På byggmax stod der desuden at de er planhøvlede. Men jeg så ingen større forskel mod dimensionshøvlede. Nogle planhøvlede så lidt skæve ud allerede der.
Jeg ser alternativerne som enten at købe så lige som muligt almindelige reglar igen men køre dem hjem med åbne vinduer eller trailer og så ud med dem på altanen direkte og begynde at sætte dem sammen ved at lime dem sammen og lade dem tørre med parasolfoden som vægt.
Nogle imprægnerede reglar skal du absolut ikke købe. Dels er de giftige, men først og fremmest drypper de af fugt = endnu større risiko for, at de slår sig, når de tørrer.
Et andet forslag. Køb 2 eller flere hyldeplader af stavlimet fyrretræ. Lim dem sammen, så du får den tykkelse, du ønsker. Dette vil være ekstremt stabilt og vil ikke bevæge sig overhovedet.
Bliver nok et nyt forsøg med reglar, men få det samlet så hurtigt som muligt. Skal bare planlægge det hele meget nøje, så det går hurtigt. Et spørgsmål, når jeg limer dem sammen. Skal de bare limes mod hinanden uden videre, eller bør man bruge dyvel eller sådan? Tænker, at det kan være svært at få det helt lige med dyvel, men.. Og er det almindelig trælim jeg skal bruge?
Og når jeg har limet dem sammen og det er tørret. Tør jeg tage dem ind med det samme eller skal de ligge ude på balkonen under beskyttelse og tørre i måneder eller?
Almindelig hvid trælim går fint, så længe du ikke skal bruge bænken udendørs. Jeg vil gætte på, at de sammensatte regler, du har kigget på, har en anelse mindre tilbøjelighed til at slå sig. Du behøver ikke at bruge dyvel. For at det skal blive godt, har du brug for ordentligt presstryk. At bare lægge vægte på er ikke nok. Det bedste er, hvis du kan bruge tre eller fire limknektar. Pensl limet ud, så det dækker hele overfladen og ikke bare ligger i en streng. Derefter skal du klemme det sammen, så der kommer lim ud af samlingen i hele dens længde på begge sider. Du kan tørre det væk, der kommer ud, men det er, når det kommer ud, at du ved, du har brugt nok lim.
Eller skal jeg fjerne det og lægge mere lim på nu? Jeg kørte ikke bare en lige linje, men jeg penslede det ikke ud. Der kom ikke noget ud i fugen... Ved ligesom ikke, om det ville ødelægge eller hjælpe at fjerne det nu..
Rediger: Det der med, at man ikke skal skrue hulplader, hvorfor?
Rediger 2: Mere end dette kan jeg ikke rigtig gøre. Følte, at hulpladerne måske alligevel var nødvendige, når jeg ikke har så meget vægt til at holde brædderne på plads. Forklar gerne, hvorfor jeg ikke skal have dem, hvis jeg skal fjerne dem.
Hulpladerne gør ingen skade der, hvor de sidder. Men hvis limfugen er værd navnet, så gør de heller ingen nytte. Det ser lidt tyndt ud med tvinger. Hvis der desuden ikke er kommet lim ud, så er ikke hele overfladen limet. Men så stor en belastning skal det vel ikke være? Det holder sandsynligvis alligevel. Og gør det ikke det, så ved du, hvordan du skal gøre næste gang.
Hulpladerne gør ingen skade, hvor de sidder. Men hvis limfugen er værd at nævne, så gør de heller ingen nytte. Det ser lidt tyndt ud med tvinger. Hvis der desuden ikke er kommet lim ud, er hele overfladen ikke limet. Men så stor belastning skal det vel ikke være? Det holder sandsynligvis alligevel. Og hvis det ikke gør det, så ved du, hvordan du skal gøre næste gang.
Belastning? Jeg kæmper nu altså for, at reglerne ikke skal vride sig. Belastningen klarer hylden nok uanset om det er limet eller ej.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.