Hej,
står i færd med at sætte panel i loft. Panelet er en almindelig facade (lille kant) med not og fer fra Optimera, fremstillet af
NoviPro (norrlandsträ). De blev leveret i sidste uge og har derefter ligget i min garage, opklodset 95mm fra gulvet jævnt. På grund af varmen holder garagen ca. 18-20 grader med god ventilation.
Nu når jeg begynder at sømme dem op, er en stor mængde (hidtil) som en banan. Dvs. de ligger tæt i yderenderne, men not og fer mødes knapt i midten. Med vold kan de presses sammen en del, slår man med klods og hammer, så fjedrer de ud. Så det føles som om at det er plankerne, der er skæve. Dykkeren skyder jeg ind i feren skråt opad, så den ikke hindrer.
hvad fanden gør man nu? Jeg tør ikke åbne flere pakker for at ”teste”. Det føles som et mareridt at returnere 500 kg panel, hvis det overhovedet går. Og hvordan beviser man, at noget er ”for skævt”? Eller er det bare at acceptere, at de er sådan? At dette er kvaliteten, man må forvente?
Troede dette ville være hurtigt og let sammenlignet med gips. Al hjælp og tips modtages taknemmeligt!
Mvh