Hej
Jeg ville gerne have tips til, hvordan man nemmest kan skære en del ud af bræddebeklædningen, da jeg er i gang med at montere nogle ventiler og havde en masse arbejde med at skære bitene væk, som sad "i vejen" for låget, efter hulsavningen. Jeg prøvede med japansav, men rev hele tiden i den nærmeste bræt (der er tæt mellem brædderne i det ydre lag), prøvede også med stemmejern, men det gik ikke særlig godt. Det der gik bedst, var at lade som om min rundsav var en dyksav, men det føltes mindre trygt. Jeg har tre ventiler tilbage, som skal op i morgen, og håbede at få et tip.
MVH
Finsnickaren

Hvor stort hul skal du lave? Der findes store (billige) hulsave.

Fein mastercut/supercut! Superdyr men meget god!

I misforstår, jeg har boret hullet med hulsav, men hullet er rundt, men ventilafdækningen er jo firkantet og lidt større, så jeg skal jo skære af foderbrættet over og under hullet for at kunne sætte ventilafdækningen mod det indre lag af foderet, er I med?
Jeg ved, at Fein-maskinen ville fungere, men for mange penge.
F....
brættet er 145x22

Aha nu er jeg med. En dremmel med de store skærehjul måske.

Eller rundsaven alligevel. Kan du ikke indstille skæredybden på din? Min kan det, og jeg har lavet noget lignende ved at indstille skæredybden ca. 1 mm mindre end planken. Tipset er dog at sætte en eller anden form for stop, så man ikke kommer til at skære for langt.

Ja, jeg kan indstille skæredybden, men problemet er, at den tilstødende bræt er bare nogle centimeter væk, så jeg må føre saven lige oppefra, hvilket gør det lidt halvfarligt. Desuden ligger jeg halvt på en kraftigt skrånende stige og har svært ved at styre klingen på linjen. f.....

Jeg tester med stickisen.....
F... :P

eller en rund ventil.......... ::)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.