Jeg vil have brug for at skære et stort antal finerede plader i mindre stykker, omkring 100x50mm. Pladerne er ca. 3 mm tykke med ahornfiner på begge sider. Det er vigtigt, at snitfladerne bliver pæne og ikke får splinter eller lignende på hverken over- eller underside. "Præcise" mål +-1 mm. Ingen efterbehandling som slibning eller lignende skal være nødvendig.
Hvilken sav bruger man til dette? Kan man lægge flere plader oven på hinanden og save dem samtidig for at spare tid? Det drejer sig om over hundrede plader i alt.
Hvis jeg ikke skal gøre det selv, hvilken type virksomhed kunne jeg købe dette job af? Møbelsnedkeri? Gerne tips til hvad man skal google efter eller hvis nogen kender til nogle virksomheder eller privatpersoner i eller omkring Örebro län.
Hvilken sav bruger man til dette? Kan man lægge flere plader oven på hinanden og save dem samtidig for at spare tid? Det drejer sig om over hundrede plader i alt.
Hvis jeg ikke skal gøre det selv, hvilken type virksomhed kunne jeg købe dette job af? Møbelsnedkeri? Gerne tips til hvad man skal google efter eller hvis nogen kender til nogle virksomheder eller privatpersoner i eller omkring Örebro län.
En offerskive underst og så en god dyk-/nedsænkningssav på skinne løser dette, men det vil ikke være supersnabbt. Hurtigere bliver det med bordsav, som du bygger en slæde til. Uanset hvad skal du have det korrekte savklinge, og det skal være virkelig skarpt.
Tak for svar! Hvad indebærer korrekt savklinge i dette tilfælde, og har du et eksempel på en passende bordrundsav?S Svante Svenson sagde:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Svante har vel vendt op og ned på offerskiven, også en dyksav slår vel for det meste opad.
Korrekt savklinge, fintandet og skarp.
Udspring på den ene side er næsten umuligt at undgå.
Fine bordsave har tidligere eksisteret, en lille klinge før den normale som roterer i den modsatte retning og saver et lavt spor, så fibrene holder sammen.
Protte
Korrekt savklinge, fintandet og skarp.
Udspring på den ene side er næsten umuligt at undgå.
Fine bordsave har tidligere eksisteret, en lille klinge før den normale som roterer i den modsatte retning og saver et lavt spor, så fibrene holder sammen.
Protte
Bedste svar
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Vandskæring dukkede op i hovedet. Det ville blive et prima resultat, men jeg ved ikke, hvad det kan koste. Billigere end en premium bordssav i hvert fald.
Korrekt savklinge er fintandet, skarp som bare pokker og ren. Jeg har ingen eksempler på en passende bordrundsav. Jeg ville strække mig til at sige, at næsten hvad som helst med gode spor fungerer. Spor som slæden, du skal bygge, skal løbe i altså. Uden slæde ville jeg sige, at det er håbløst på en bordrundsav (i det mindste, hvis man ikke vil bruge en formue).G grogg sagde:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Ville være interessant at få at vide, hvad du skal betale for det? Er i kontakt med metoden en del i arbejdet, men da er det seriefremstillede maskindele, så har ikke så godt føling med prisen for lidt træpuslespil 
Klik her for at svare