Hej
Jeg er i gang med at renovere køkkenet. Jeg har skiftet gipsen på væggene og sat nogle nye reglar op til at hænge skinnen (Ikeas) på. Da det var tid til at montere skinnen til overskabene, indså jeg, at den øvre regel, der var der fra tidligere, sad 20-30 cm for lavt.
I stedet for at fjerne hele pladerne, tog jeg multiværktøjet og savede pladerne 2/3 op og monterede en ny regel, og skruede derefter den resterende pladedel tilbage.
Overvejer nu, om jeg har begået en fejl, er der nogen ulempe ved dette? Pladernes styrke må vel forringes, når man skærer dem, selvom jeg har sat flere skruer på begge sider af "snittet".
Nogle tanker omkring dette?
Jeg er i gang med at renovere køkkenet. Jeg har skiftet gipsen på væggene og sat nogle nye reglar op til at hænge skinnen (Ikeas) på. Da det var tid til at montere skinnen til overskabene, indså jeg, at den øvre regel, der var der fra tidligere, sad 20-30 cm for lavt.
I stedet for at fjerne hele pladerne, tog jeg multiværktøjet og savede pladerne 2/3 op og monterede en ny regel, og skruede derefter den resterende pladedel tilbage.
Overvejer nu, om jeg har begået en fejl, er der nogen ulempe ved dette? Pladernes styrke må vel forringes, når man skærer dem, selvom jeg har sat flere skruer på begge sider af "snittet".
Nogle tanker omkring dette?
Nej ingen risiko, bare hvis samlingen kommer synligt og du skal spartle, så kan det blive kedeligt, hvis man ikke lykkes med spartlingen..R blind80 sagde:Hej
Er ved at renovere køkkenet. Har skiftet gipsen på væggene og sat nogle nye reglar op til at hænge skinnen (Ikeas) på. Da det var tid til at montere skinnen til overskabene, indså jeg, at den øvre regel, som var der fra tidligere, sad 20-30 cm for lavt.
I stedet for at fjerne hele pladerne tog jeg multiværktøjet og savede pladerne 2/3 op og monterede en ny regel og skruede derefter den resterende pladedel tilbage.
Min overvejelse nu er, om jeg har dummet mig, er der nogen ulemper ved dette? Pladernes styrke bør jo forringes, når man skærer dem, selvom jeg har sat flere skruer på begge sider af "snittet".
Nogle tanker om dette?
Klik her for at svare