Hej

Jeg er i gang med at renovere køkkenet. Jeg har skiftet gipsen på væggene og sat nogle nye reglar op til at hænge skinnen (Ikeas) på. Da det var tid til at montere skinnen til overskabene, indså jeg, at den øvre regel, der var der fra tidligere, sad 20-30 cm for lavt.

I stedet for at fjerne hele pladerne, tog jeg multiværktøjet og savede pladerne 2/3 op og monterede en ny regel, og skruede derefter den resterende pladedel tilbage.

Overvejer nu, om jeg har begået en fejl, er der nogen ulempe ved dette? Pladernes styrke må vel forringes, når man skærer dem, selvom jeg har sat flere skruer på begge sider af "snittet".

Nogle tanker omkring dette?
 
P
R blind80 sagde:
Hej

Er ved at renovere køkkenet. Har skiftet gipsen på væggene og sat nogle nye reglar op til at hænge skinnen (Ikeas) på. Da det var tid til at montere skinnen til overskabene, indså jeg, at den øvre regel, som var der fra tidligere, sad 20-30 cm for lavt.

I stedet for at fjerne hele pladerne tog jeg multiværktøjet og savede pladerne 2/3 op og monterede en ny regel og skruede derefter den resterende pladedel tilbage.

Min overvejelse nu er, om jeg har dummet mig, er der nogen ulemper ved dette? Pladernes styrke bør jo forringes, når man skærer dem, selvom jeg har sat flere skruer på begge sider af "snittet".

Nogle tanker om dette?
Nej ingen risiko, bare hvis samlingen kommer synligt og du skal spartle, så kan det blive kedeligt, hvis man ikke lykkes med spartlingen..
 
Rejäl sagde:
Nej ingen risiko, bara om samlingen kommer synligt og du behöver spartle så kan det blive kedeligt om man ikke lyckas med spartlingen..
Vad bra, då är det i alla fall inga risker foruden det æstetiska. De ska dækkes af skabe og fliser så ska ikke ses..
 
P
R blind80 sagde:
Hvad godt, så er der i hvert fald ingen risici bortset fra det æstetiske. De skal dækkes af skabe og fliser, så de skal ikke kunne ses.
Ja så er det bare at køre på!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.