Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 indlæg
Hvilken metode hhv. værktøj er bedst til at fælde ind f.eks. glespanel eller lægter i en muret Lecavæg? Jeg indser, at jeg har brug for at gøre det nogle steder i kælderen for at fastgøre lidt panel og not og feder.
Jeg skal altså skabe et spor på 28x70mm og derefter fastgøre gles med skruer og plugs i samme spor. Vil ikke bruge maskiner med skærende klinge, da det er indendørs og Lecastøv ikke er ønskeligt. Helst et håndværktøj, altså.
Jeg skal altså skabe et spor på 28x70mm og derefter fastgøre gles med skruer og plugs i samme spor. Vil ikke bruge maskiner med skærende klinge, da det er indendørs og Lecastøv ikke er ønskeligt. Helst et håndværktøj, altså.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 indlæg
Du mener en sløv fukssvans, som man alligevel ikke orker at slibe? Det er klart; med en dybdemarkering med maskeringstape på klingen, kan det fungere godt. Skal man køre det i kombination med en stemmejern, da? To savspor og så hugge det væk, der er mellem sporene?kocken66 sagde:
Det lyder vel ambitiøst at fælde ind 28*70 sømmelægter med cc600. Jeg antager, at du ikke vil tage af rumrummet. Ellers ville det enkleste være at fastgøre lægterne udenpå lecavægge. Et alternativ er at køre med en tyndere stålregel på lecan og derefter montere panel. Jeg kan ikke lige nu finde ud af, hvilke dimensioner stdpladeregler findes i, men undersøg dette alternativ videre.
Tigersav med lättklinkerblad ???
Tjek denne side, måske giver det nogle tips ...
http://www.maxit.se/2156
Tjek denne side, måske giver det nogle tips ...
http://www.maxit.se/2156
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 indlæg
Det er ikke tale om så meget lægt, måske 10-12 meter, og indfældningen er et krav, eftersom panelet går videre ind på allerede opreguleret væg med dørkarme lige på. Vil altså ikke have panelet for langt ind på dørkarmen.ClasseClas sagde:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 indlæg
Har nu testet med fogsvansen og det gik ret godt. Det slider hårdt på klingen, men det spiller mindre rolle, da saven allerede var slut. Hakkede derefter ud med et hjemmelavet "stemjern" af pladejern.
Fordelen er i hvert fald, at det afvirkede materiale falder direkte ned i stedet for at støve hele huset til.
Fordelen er i hvert fald, at det afvirkede materiale falder direkte ned i stedet for at støve hele huset til.
Klik her for at svare