P
Karrock Karrock sagde:
Jeg hopper til det oprindelige spørgsmål. Det virker tvivlsomt at kappe lecabjælke. Den første træf på google er spændarmeret, og så skal man rimeligvis ikke kappe den, hvis den skal bevare sin funktion. Støttelængden skal være 250mm per side, og så kan man regne med, at armeringsfastgørelsen er et eller andet sted inden for den længde fra begge ender. Kappe 0mm i enden - ok! Kappe 250mm i enden - ikke ok. Et eller andet sted derimellem går grænsen :)

[link]
Mine mistanker var, at de kunne være spændarmerede, men der er mange på dette forum, der har gennemgået diverse byggeprojekter, så jeg ville stille spørgsmålet her.

Jeg har konsulteret min konstruktør og skal i dag bestille en passende bjælke 2400mm lang, og så bliver det 4-500mm med støtte på hver side af åbningen.
 
P
J jawen sagde:
Tror en Lecabalk er "Anders And" i dit tilfælde, brug en H-bjælke eller lignende. (jern)
Du skal også sørge for, at lasten kan bæres af væggene, som H-bjælken ligger på.

Lecabalk i al ære, men den klarer vel 3 MPa fra fabrikken, og bør ikke saves i for at holde disse MPa.

Tro mig, du vil græde mange tårer, hvis dit hus begynder at "bevæge sig", så hellere være forsigtig end beklager.

Mvh jawen
Givetvis så vil jeg ikke have, at huset skal bevæge sig, derfor skal der en bjælke under væggen, over åbningen ifølge konstruktørens instruktioner.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.