12,826 læst ·
17 svar
13k læst
17 svar
Save af støbt afløbsrør - jetkobling nyt
Er det i underkanten af røret, ville jeg ikke anbefale det. Er det på oversiden måske.
Hvis man har uheldig, fæstner det slet ikke, og lykkes det, sidder det tilstrækkeligt svært at afgøre, er det i hvert fald.
Tænk også på, at røret _kan_ være løvtyndt, og en reparation er kun at udsætte det uundgåelige nogle dage i værste fald.
Er det et sted, som man ofte kontrollerer, så er det ingen større fare, men skjult, så er det virkelig aj aj, selv svejsning er ikke godt, hvis det ikke kan inspiceres.
Er du i tvivl, så konsulter en rørbøjer. Rigtig dumt er det at få vandskader for at spare nogle tusinder plus at forsikringsselskaberne måske ryster næven, hvis de får at vide, hvad årsagen er.
Hvis man har uheldig, fæstner det slet ikke, og lykkes det, sidder det tilstrækkeligt svært at afgøre, er det i hvert fald.
Tænk også på, at røret _kan_ være løvtyndt, og en reparation er kun at udsætte det uundgåelige nogle dage i værste fald.
Er det et sted, som man ofte kontrollerer, så er det ingen større fare, men skjult, så er det virkelig aj aj, selv svejsning er ikke godt, hvis det ikke kan inspiceres.
Er du i tvivl, så konsulter en rørbøjer. Rigtig dumt er det at få vandskader for at spare nogle tusinder plus at forsikringsselskaberne måske ryster næven, hvis de får at vide, hvad årsagen er.
Jeg har skrevet til min boligforening flere emails om dette, spurgt hvem der har ansvaret for rørstykket i mit køkken, ringet forsikringsselskabet også. Ingen kan svare mig hvem der har ansvaret for rørstubben i mit køkken. Helt utroligt, vi med alle de love, men ingen der ved. Min forening svarede bare "du burde have opdaget revnen ved køkkenrenoveringen + vi ser at revnen er gammel." Revnen var umulig at se før, det var når jeg malede røret hvidt at det blev synligt, før var røret rustfarvet og ru. Nu efter 2 år ser det ud som brun harpiks der sivet ud af revnen, som sennep på en pølse i mængde beregnet.v-g sagde:Er det i underkanten af røret ville jeg ikke anbefale det. Er det på oversiden måske.
Har man uheldigt fæstner det overhovedet ikke og lykkes man sidder det tilstrækkelig svært at vurdere er det i hvert fald.
Tænk også på at røret _kan_ være løvtyndt og en reparation bare er at trække det uundgåelige ud nogle dage i værste fald.
Er det på et sted som man ofte kontrollerer så er der ingen større fare men skjult så er det virkelig aj aj, selv svejsning er ikke godt hvis det ikke kan inspiceres.
Er du usikker så konsulter en rørlægger. Rigtig dumt er at få vandskader for at spare nogle tusindlapper plus at forsikringsselskaberne måske vifter med fingeren hvis de finder ud af årsagen.
Forsikringsselskabet siger at jeg er forsikret hvis det lækker, men jeg som vil reparere røret inden uheldet får ingen som helst støtte fra nogen, jeg må altså vente til det lækker. Jeg vil jo heller ikke at næste ejer skal kræve mig for penge hvis han får en lækage senere.
Jeg ville gerne save røret af og sætte et nyt selv, men problemet er at det sidder svært til, skal rive et køkkenskab + bænk og haner i mit ret nyrenoverede køkken, skal vel gå måske hvis jeg orker. Hvis jeg ikke kommer til under skabet hvilket bliver svært, i hvert fald savningen med kap. Hmmmm...
Trist at det skal være sådan. Men heler det så lidt som du siger, er det ingen fare. Jeg ville nok hellere have det under observation plus meddele foreningen, at du ikke tænker gøre noget ved det, da de ikke kan komme med en beslutning. Det jeg ser som den store risiko er, at alt går galt, hvis du selv roder med det. En rørbøjer har i det mindste ansvarsforsikring, der dækker.
Hvis du ikke kan nå, kan jeg anbefale en type dremel eller multimaster. Der findes på Clas Ohlson et tilbehørssæt til deres Cotech (kinesisk kopi af dremel), hvor de har en masse tynde kapskiver. Disse giver et meget smalt snit (ca. 1 mm) plus at man med flexslangen kan nå de fleste steder.
Ved evt. salg kan du jo bare sige, hvordan det står til, så køberne kan tage hensyn til dette. Men har det som du siger været sådan i to år, så kan det lige så godt holde i 10 til. Jeg tror ikke, det spiller mere end et par tusinde kroner rolle ved evt. salg heller.
Er du rigtig fuld af fan, kan du jo rigge en tragt op med en slange, der munder ud på gulvet eller et passende sted, så du direkte ser, når det "smadrer".
Hvis du ikke kan nå, kan jeg anbefale en type dremel eller multimaster. Der findes på Clas Ohlson et tilbehørssæt til deres Cotech (kinesisk kopi af dremel), hvor de har en masse tynde kapskiver. Disse giver et meget smalt snit (ca. 1 mm) plus at man med flexslangen kan nå de fleste steder.
Ved evt. salg kan du jo bare sige, hvordan det står til, så køberne kan tage hensyn til dette. Men har det som du siger været sådan i to år, så kan det lige så godt holde i 10 til. Jeg tror ikke, det spiller mere end et par tusinde kroner rolle ved evt. salg heller.
Er du rigtig fuld af fan, kan du jo rigge en tragt op med en slange, der munder ud på gulvet eller et passende sted, så du direkte ser, når det "smadrer".
Klik her for at svare