Hvis du reglar cc-450 kan du jo købe plader med 900mm bredde, hvilket er nemmere at håndtere, desuden giver det en stabil væg.

Du overvejer vel ikke at sætte loftgips på væggen?

Findes der virkelig almindelig gips i 60cm bredde?

toker78 sagde:
Samtidigit havde det været godt, om man kunne sætte 600 plader oven på hinanden, hvor samlingerne kommer det samme sted. Så slipper man for at trække hjem store 1200 plader fra byggemarkedet, 600 er jo lettere at håndtere.
Det er en rigtig dårlig idé at lave generalsamlinger på den måde, medmindre du kan lide revner, selvfølgelig. Du får et meget bedre resultat, hvis du forskyder samlingerne.

Lægger man samlingerne oven på hinanden, vil man knække plade to, da der opstår en åbning, fordi pladen er tyndere i kanten. Det er intet problem, når man har en hel plade over samlingen.

Hvis en 1200 plade er for bøvlet at arbejde med, findes der 900 plader.

protte

prototypen sagde:
Om 1200 skiva är for bøvlet at arbejde med så findes der 900 skiver.

protte
Men det bliver lidt besværligt eftersom han har reglet cc600

Det er ikke mig, der har sat reglar... det var sådan fra begyndelsen. Jeg tog ned den gamle gips, for da jeg skulle fjerne klinkerne, fulgte også dele af gipsen med. Så dels for at undgå at reparere en masse, tænkte jeg, at det var lettere bare at skifte den gamle gips ud med en ny. Så ville jeg også sætte reglar på tværs, så jeg var sikker på, de ville sidde i rigtigt træ. Visst, det havde sikkert virket med mollyplug, men føles alligevel bedre med prima træ. Men så bliver det 1200 plader, der er forskudt. Tak for hjælpen alle sammen...

S
sætter du t plåten kan du sætte 900mm gips

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.