Skal sætte dobbelt gipsplader op. Skal man have forskudte samlinger? (Bliver i så fald en masse ekstra regler). Noget andet man bør tænke på, fx afstand mellem skruer osv?

Hvordan mener du, at det vil blive flere reglar, hvis du skal forskyde samlingerne?

toker78 sagde:
Ska sätta upp dubbla gipsskivor. Måste man ha förskjutna skarvar? (Blir isf en massa extra reglar). Något andet man bør tænke på, fx afstand mellem skruer osv?
Du forskyder jo gips en halv plade, og bruger samme reglar som til lag et..

Senest redigeret:
Jeg er muligvis ret langsom men hvis jeg forskyder pladerne så kan jeg jo ikke skrue dér, hvor gipsen er lavere (der man skal sætte "pappersremsa") eller det gør måske ikke noget? Det er måske nok at skrue pladen i midten?

toker78 sagde:
Jeg er muligvis ret træg men hvis jeg forskyder pladerne, så kan jeg jo ikke skrue dér, hvor gipsen er lavere (der, hvor man skal sætte "pappersremsa") eller det gør måske ingenting? Det er måske nok at skrue pladen i midten?

Nu forstår jeg ikke rigtig, hvad du mener..
Hvorfor skulle du ikke kunne skrue dér? :)

toker78 sagde:
Jeg er muligvis ret tungnem, men hvis jeg forskyder pladerne, kan jeg jo ikke skrue der, hvor gipsen er lavere (der, man skal sætte "pappersremsa") eller det gør måske ikke noget? Det er måske nok at skrue pladen i midten?
Men... Hvis du har reglat cc60, pladen er 120, og du forskyder det næste lag 60 cm, kan du jo skrue den på samme måde som den første plade. Kan jo have brug for længere skruer, men ellers forstår jeg ikke dit problem?

Hvis jeg skruer der på det første lag og så forskyder det andet lag med en halv skive, vil det andet lags "nedsænkning" ende i "luften".

Du forskyder pladerne 600 mm (hvis du har 1200 mm brede plader), så ender kanten på den regel, der er lige under den bageste plade.

Du begynder altså med en halv plade.

Oooops - to'er på bolden...

Senest redigeret:
Lyder som du har regelret cc 1200

Det er reglat 600 cc. Derfor tænkte jeg mig 600 skiver, havde helt misset det der med 1200 skiver. Så må det vel blive det så... Missede bolden totalt!

Findes der overhovedet 600-plader? :screwy:

TS havde jo et passende nick.:D

Protte

Trold?

toker78 sagde:
Hvis jeg skruer der på det første lag og så forskyder det andet lag med en halv plade, vil det andet lags "forsænkning" ende i "luften".
Forsænkningen er ikke noget problem, men hvis det er netop det, du er bekymret over, kan du jo altid tage en runde rundt i rummet og spartle glat inden det andet lag. Overarbejde efter min mening dog.

Samtidig havde det været godt, hvis man kunne sætte 600 plader udenpå hinanden, hvor samlingerne kommer det samme sted. Så slipper man for at tage store 1200 plader med hjem fra byggemarkedet, 600 er jo lettere at håndtere.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.