Hej!
(Mit første indlæg, hvad jeg kan huske, håber jeg lægger dette i den rigtige forumsektion)
Jeg har et bjælkehus, og i stuen er der en bjælke, der bærer etagedækket på overetagen.
Denne bjælke ender lige før murstenene og hviler på en stående bjælkepæl.
Mit spørgsmål er, om det er muligt at forlænge bjælken, så den når frem til murstenene, så man kan slippe af med pælen? Eller bør man udskifte bjælken hele vejen?
Mvh Ken
(Mit første indlæg, hvad jeg kan huske, håber jeg lægger dette i den rigtige forumsektion)
Jeg har et bjælkehus, og i stuen er der en bjælke, der bærer etagedækket på overetagen.
Denne bjælke ender lige før murstenene og hviler på en stående bjælkepæl.
Mit spørgsmål er, om det er muligt at forlænge bjælken, så den når frem til murstenene, så man kan slippe af med pælen? Eller bør man udskifte bjælken hele vejen?
Mvh Ken
Balken bliver længere end den er dimensioneret for og bliver da svagere når du forlænger den. Så hvis du nødvendigvis må fjerne stolpen så bør du forstærke balken i hele dens længde eller skifte til en grovere.
Ja der sagde du noget, bliver ca. 1 meter længere.. men hvis det ikke er muligt at sammensætte den på en god måde så overvejer jeg at erstatte den med en jernbjælke af passende dimension.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hej og velkommen til Byggahus forum!
Det går ikke at give et godt svar på dit spørgsmål uden at vide mere om den nuværende konstruktion og aktuelle laster. Det bedste er en sektionsrids. Findes der ingen, må du lave en sådan selv.
Det går ikke at give et godt svar på dit spørgsmål uden at vide mere om den nuværende konstruktion og aktuelle laster. Det bedste er en sektionsrids. Findes der ingen, må du lave en sådan selv.
Klik her for at svare