Stop.
Det du bør gøre er at begynde med en halv skive, cirka fra hjørnet og så bygge til venstre. Så bliver det en hel skive med udtag til dørhullet og samlingen til tredje skive havner regulativmæssigt midt over dørhullet i stedet for i forlængelsen af hullet som du har det nu - det plejer man at forsøge at undgå.
Det du bør gøre er at begynde med en halv skive, cirka fra hjørnet og så bygge til venstre. Så bliver det en hel skive med udtag til dørhullet og samlingen til tredje skive havner regulativmæssigt midt over dørhullet i stedet for i forlængelsen af hullet som du har det nu - det plejer man at forsøge at undgå.
Og vil du uddybe "cirka fra hjørnet"MathiasS sagde:
Stop.
Det du burde gøre er at starte med en halv plade, cirka fra hjørnet og derefter bygge mod venstre. Så bliver det en hel plade med udsparing til dørhullet, og samlingen til den tredje plade havner reglementeret lige over dørhullet i stedet for i forlængelsen af hullet, som du har det nu - det plejer man at undgå.
Man plejer at prøve at gøre som i A på billedet, samlingen midt over hullet. Men ja, du må selvfølgelig prioritere at samle på regler, hvor du har sådanne. Men her har du jo OSB bagved, og så kan du jo samle gipsen, hvor du vil - eller rettere sagt, ifølge YBG skal man stadig samle gipsen på regler, selv når man har OSB, men det har jeg personligt fuldstændig ignoreret og aldrig haft problemer med. Dog sørger jeg selvfølgelig for ikke at samle OSB og gips det samme sted.F frenberg sagde:
F frenberg sagde:
Aha så forstår jeg!
Men, det bliver jo en lidt smal bit tilbage ved hjørnet. Det måske går at få til alligevel om man tager en faset kant fra en plade og så bruger et hjørnebeslag i plast eller metal. Bredspartler man så fra hjørnet så kommer der jo ingenting at kunne ses af dette.
I annat fald er det nok lettest at tage en decimeter på pladens venstrekant i stedet, så du får en bredere bit ved hjørnet. Om du har fas eller ikke ved hjørnet når du bruger hjørnebeslag/profil plejer ikke at spille nogen rolle, det går altid at spartle bort.....men YBG giver nok vejledning om hvad der er korrekt der også.
Klik her for at svare