Jeg er ved at tegne en friggebod, som jeg skal bygge til sommer. Skal man have syllen under dørkarmen, eller kan man "sætte karmen direkte på bærelinen, så man får en lavere tærskel, eller bliver væggen for "ranglet" da?

Du har ingen syll under dørtrinet. Fastgør syllen ordentligt på begge sider af døren, bare.

Hmmm.

Jeg havde tænkt at stille syllen på bjælkelaget og sømme/skruve gulvet bagefter indenfor syllen. I denne beskrivelse stiller man syllen ovenpå gulvbrædderne.

Hvad er fordele og ulemper med de forskellige fremgangsmåder? Gør jeg som jeg havde tænkt, får jeg næsten ingen tærskel overhovedet.....

Det er enklere at bygge platformmodellen, altså ifølge byggeskrivelserne. Ulempen er, at du har et isoleret bjælkelag, der er følsomt over for regn, inden du har fået det tæt.

Jeg havde ikke tænkt mig at isolere, men bruge det som koldopbevaringsrum.

berg35 sagde:
Hmmm.

Jeg havde tænkt at stille syllen på bjælkelaget og sømme/skruve gulvet efterfølgende indenfor syllen. I denne beskrivelse stiller man syllen ovenpå gulvbrædderne.

Hvad er fordele og ulemper ved de forskellige fremgangsmåder? Gør jeg som jeg havde tænkt, får jeg næsten ingen tærskel overhovedet.....
Det er nok helt enkelt nemmere og billigere at stille syllen på gulvet.
(Det er mere besværligt at gøre modsat og lægge gulvet på syllen.)

Hvis man gør som du havde tænkt, skal du nemlig arrangere bærelag for gulvet indenfor syllen = ekstra opregling.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.