Hej, bruger man/eller hvad bruger man under indvendige vægge, der ligger mod betonpladen?
Jeg antager, at man skal beskytte også disse mod fugt fra pladen, og undrer mig om man også her bruger syllisolering eller om man bruger noget andet på indvendige vægge, hvis de ikke er bærende?
Tak på forhånd
Jeg antager, at man skal beskytte også disse mod fugt fra pladen, og undrer mig om man også her bruger syllisolering eller om man bruger noget andet på indvendige vægge, hvis de ikke er bærende?
Tak på forhånd
Jeg tænker jo, at den så også skal fungere som lydisolering, da jeg har læst, at disse isoleringer tætner lyd, så hvordan er denne i forhold til Isover Vario f.eks.? Jeg tænker, at når dette er et øjeblik, man gør typisk 1 gang, så er der ingen grund til at spare nogle kroner, hvis det gør, at helheden bliver så meget bedre med lydisolerende mellemrum osv.J Jansson69 sagde:
Lyden vil du ikke mærke, bare reglen ligger tæt mod betonen..N Nygge72 sagde:Jeg tænker jo, at den så også skal fungere som lydisolering, da jeg har læst, at disse isoleringer tætner lyd, så hvordan er denne sammenlignet med Isover Vario f.eks.? Jeg tænker, at da dette er et moment, man gør typisk 1 gang, så er der ingen grund til at spare nogle kroner, hvis det gør, at helheden bliver så meget bedre med lydisolerende mellemrum osv.
Har man så meget fugt i betonen, så er det nok store problemer med hele grunden.
Men alle nybyggede betonplader indeholder meget fugt, og alt organisk materiale skal beskyttes ved kontakt med beton..K kan inte allt sagde:
Tænkte ikke på det!J Jansson69 sagde:
At man ikke lader betonpladen tørre færdig, før man sætter indervægge op og lægger gulv.
Jeg bygger uden at være stresset entreprenør, så min plade fik lov at tørre i ro og mag.
Alle gør selvfølgelig, som man vil, er bare lidt i tvivl om, det virkelig er nødvendigt, hvis man har en rigtig god fundament med kapillarbrydende materiale, dræning, isolering og frem for alt, hvis man har radonmata.
Klik her for at svare