Hej!
Jeg har overvejet at fjerne en dør i en betonvæg (9x21). Jeg tænkte først at lave en ramme og gipse hullet op, men som jeg har forstået det, er der en stor risiko for revnedannelse. Den bedste løsning ser ud til at være at mure hullet op med murblokke og pudse. Problemet er dog, at jeg har gulvspånplader, som jeg ikke kan rive op. Er det muligt at bygge muren direkte på gulvspånpladen?
Jeg læste et sted, at man kan minimere revnedannelse ved at bruge såkaldt fibergips og stålregler. Er der nogen, der har erfaringer med dette?
mvh!
Jeg har overvejet at fjerne en dør i en betonvæg (9x21). Jeg tænkte først at lave en ramme og gipse hullet op, men som jeg har forstået det, er der en stor risiko for revnedannelse. Den bedste løsning ser ud til at være at mure hullet op med murblokke og pudse. Problemet er dog, at jeg har gulvspånplader, som jeg ikke kan rive op. Er det muligt at bygge muren direkte på gulvspånpladen?
Jeg læste et sted, at man kan minimere revnedannelse ved at bruge såkaldt fibergips og stålregler. Er der nogen, der har erfaringer med dette?
mvh!
det er mødet nye materialer mod betonvæggen som revner bliver(hvis det bliver).M MartinClaesson sagde:Hej!
Har tænkt at fjerne en dør i en betonvæg (9x21). Jeg tænkte først at regle op og gipse igen hullet, men hvad jeg forstår er der en stor risiko for revnedannelse. Det bedste alternativ ser ud til at være at mure hullet til med murblokke og pudse. Problemet er dog, at jeg har gulvspånplade som jeg ikke kan rive op. Kan man bygge muren direkte på gulvspånpladen?
Læs en gang et sted, at man kan minimere revnedannelse ved at bruge kalket fibergips og stålregler. Er der nogen, der har erfaring med dette?
mvh!
for at garantere slippe for. repväv eller tunn gips på hele væggen.
murer du. kan du stadig se hvor hullet har været. du får ikke samme struktur på spartel/puds.
og er det ikke strukturen så ser du det farven på væggen
Tak for svar!
Ja, det drejer sig om en indervæg. Under gulvet er der en betonplade et stykke nede. Okay, så jeg kan gipse hullet og derefter sætte renoveringsvæv på væggen som beskyttelse mod revnedannelse?
Mvh
Ja, det drejer sig om en indervæg. Under gulvet er der en betonplade et stykke nede. Okay, så jeg kan gipse hullet og derefter sætte renoveringsvæv på væggen som beskyttelse mod revnedannelse?
Mvh
Klik her for at svare