Hej!
Jeg har overvejet at fjerne en dør i en betonvæg (9x21). Jeg tænkte først at lave en ramme og gipse hullet op, men som jeg har forstået det, er der en stor risiko for revnedannelse. Den bedste løsning ser ud til at være at mure hullet op med murblokke og pudse. Problemet er dog, at jeg har gulvspånplader, som jeg ikke kan rive op. Er det muligt at bygge muren direkte på gulvspånpladen?

Jeg læste et sted, at man kan minimere revnedannelse ved at bruge såkaldt fibergips og stålregler. Er der nogen, der har erfaringer med dette?

mvh!
 
L
Hej, hvad har du under spånpladen? Det er altså en indervæg?
 
H
M MartinClaesson sagde:
Hej!
Har tænkt at fjerne en dør i en betonvæg (9x21). Jeg tænkte først at regle op og gipse igen hullet, men hvad jeg forstår er der en stor risiko for revnedannelse. Det bedste alternativ ser ud til at være at mure hullet til med murblokke og pudse. Problemet er dog, at jeg har gulvspånplade som jeg ikke kan rive op. Kan man bygge muren direkte på gulvspånpladen?

Læs en gang et sted, at man kan minimere revnedannelse ved at bruge kalket fibergips og stålregler. Er der nogen, der har erfaring med dette?

mvh!
det er mødet nye materialer mod betonvæggen som revner bliver(hvis det bliver).
for at garantere slippe for. repväv eller tunn gips på hele væggen.
murer du. kan du stadig se hvor hullet har været. du får ikke samme struktur på spartel/puds.
og er det ikke strukturen så ser du det farven på væggen
 
Tak for svar!

Ja, det drejer sig om en indervæg. Under gulvet er der en betonplade et stykke nede. Okay, så jeg kan gipse hullet og derefter sætte renoveringsvæv på væggen som beskyttelse mod revnedannelse?

Mvh
 
H
M MartinClaesson sagde:
Tak for svar!

Ja, det drejer sig om en indvendig væg. Under gulvet er der en betonplade et stykke nede. Okay, så jeg kan gipse hullet og derefter sætte renoveringsvæv på væggen som beskyttelse mod revnedannelse?

Mvh
findes dog ingen garantier
 
henke_benke sagde:
finns dock inga garantier
Nej selvfølgelig. Det handler om at modvirke så meget som muligt. Går det i stykker om et år, må jeg jo gøre det om igen.

Mvh
 
  • Synes
1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.