Hvordan gør jeg bedst her for at sætte igen her hvor en inderdør tidligere sad, på bedste måde for at forhindre revner efter maling? Trærammen er cirka 69mm bred, så kan jeg ikke bruge 70x45 til at bygge rammen med vel?

En nærbillede af en delvist lukket døråbning med træramme. Viser ujævn overflade og nøgen træstruktur.
 
  • Synes
Rudolf1
  • Laddar…
P
Absolut bedst bliver det, hvis man saver om bef skivskarv til midt på reglarne, ellers pladeregel eller godt tørret træ(y)
 
Tss sagde:
Absolut bedst bliver det, hvis man saver skive-samlingen midt på reglarne, ellers pladeregel eller vel tørret træ(y)
Hvis man saver gipssamlingen til midten af reglen, slipper man så for at lave en ramme? Er det nok med blot kortlinge? Hvordan saver man bedst ud af gipset, rundsaven?

Fibergips fik jeg også tips om, er det godt?
 
Senest redigeret:
P
J Julamannen sagde:
Hvis man saver gipsfugen til midten af reglen, slipper man så for at lave en ramme? Er det nok med kun kortlingar? Hvordan saver man bedst i gipsen, rundsav?
det så ud som spånplade først! gips kan skæres med gipskniv(brytblad)med lidt arbejde,
kan saves men det støver enormt! en regel på gulvet og en stolpe på midten.
 
Jeg ville overveje at skære 2 cm af på hver side og så bare have kortlingar. Brug en almindelig sav. Det støver lidt, men ikke sååå slemt.

Derefter hvad angår sprider, så affas kanterne der hvor gipsen mødes. Brug så papirsstrimmel der hvor du spartler først, læg derefter papirsstrimlen og slutafslut med spartelmasse. Det bør virkelig gøre, at revner holder sig væk.

Jeg har dog haft ret godt resultat med almindelig fiberremsa (net) også. Jeg tror ikke det der er et sted, som bevæger sig specielt meget nemlig. Det plejer at være hjørner i huse osv., som bevæger sig med årstiderne.
 
P
Johnny Viking Johnny Viking sagde:
Jeg ville som du overvejer, kappe 2 cm på hver side og derefter bare have kortlægning. Brug almindelig sav. Det støver lidt, men ikke sååå slemt.

Så hvad angår spreder, så skrå kanterne, hvor gipsen mødes. Kør derefter papirstrimmel, hvor du først spartler, læg dernæst papirstrimlen og så slutspartel. Det bør virkelig gøre, så revnerne holder sig væk.

Jeg har dog haft ret gode resultater med almindelig fiberbånd (net) også. Jeg tror ikke, det der er et sted, som bevæger sig specielt meget nemlig. Det plejer at være hjørner i huse osv., der bevæger sig med årstiderne.
mener at klinge-sav støver! at save i hånden mod regel går nok, ikke helt nemt dog :D
 
Tss sagde:
mente at klingsavstøvning! at håndsave mod regel går bestemt, ikke helt let dog :D
Ja den fejl har man lavet. Støver ad helvede til haha :D
 
  • Synes
Julamannen
  • Laddar…
Okay. Lyder som gode idéer alting.

Væggen er præcis 95 tyk, er det 70x45 kortlingar og gips som gælder da?
 
  • Synes
clejstiger
  • Laddar…
J Julamannen sagde:
Okej. Låter som bra ideer allting.

Väggen är exakt 95 tjock, är det 70x45 kortlingar och gips som gäller då?
Du skrev innerträt er 69 mm. Men det lær være 45x70 regel, som eventuelt er krympet lidt med tiden. Så køb det som kortlingar. Så 13 mm gips udenpå det.

Eksakt match til nuværende væg får du nok ikke. Det er spartlets formål.
Bredspartel grundigt mindst 30 cm bredt over samlingerne så ujævnheder forsvinder mere.
 
  • Synes
Julamannen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.