Et hul, 4 kanter, i en væg har alle sider forskellige mål, antager at man måler diagonalerne også for at få det til, eller findes der et andet smart "trix"?

Ved ikke hvad det er for materiale i væggen, men burde det ikke fungere at bygge en uregelmæssig ramme (måske er 4 sider nok?) som passer præcist i hullet og som du kan fastgøre med skruer udad mod det større hul. Derefter fylde hulerne mellem rammen og hullet med passende materiale (f.eks. husfix ved mindre volumener)? I selve rammen fastgør du en gipsplade.

Et amatørtip, der er sikkert meget bedre løsninger :)

Ja, tak men jeg tænkte mig mere i retning af at du reglerer en væg op og det sidste stykke som skal på plads er en rombliknende ting eller hvis du har et hul i fx. en gipsvæg eller træpladevæg og vil lukke det. :)

C
Ja, hvis de modstående sider er lige lange, men hullet er rombformat, skal du enten måle diagonalerne eller målevinklerne.

I sådanne tilfælde plejer jeg at måle sådan lidt halv-nøjagtigt, så jeg kan skære en prøvebit i karton, som jeg justerer, indtil den passer og kan bruges som skabelon til den rigtige plade.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.